2.7. Bestemmelse av vinnere og innbyrdes plassering

2.7.1. 
I enkeltkamper (f.eks. cup-kamper) avgjør summen av oppnådde IMP hvem som har vunnet. Er denne lik, har det lag vunnet som har høyest sammenlagt score. Er denne også lik, spilles ytterligere 4 spill med samme plassering og mannskap som lagene hadde i siste runde. Er det fortsatt likt resultat, fortsetter kampen med tilsvarende runder à 4 spill til et lag har vunnet.

2.7.2. 
I turneringer med flere kamper, har det lag vunnet som ved turneringens avslutning har flest VP.

2.7.3. 
Såfremt to eller flere lag slutter med likt antall VP, rangeres lagene slik:

Se pkt. 2.8.3. hvis tildelt VP i oversitterkamp har negativ innvirkning på lagets plassering.

Eksempel på utregning av kvotient:
Kvotient = Antall IMP vunnet totalt i alle kamper dividert med antall IMP tapt totalt i alle kamper.
Lag A har: 11 VP og i IMP +600 og -500
Lag B har: 11 VP og i IMP +805 og -700
Lag A har: 600 : 500 = en kvotient på 1.2
Lag B har: 805 : 700 = en kvotient på 1.15
Lag A har den høyeste kvotienten og de rangeres foran.


Eksempel på Monrad:
Lag A har: 64 VP og har spilt mot C (+24), D (+19) og E (+21)
Lag B har: 64 VP og har spilt mot C (+23), F (+20) og G (+21)
Totalscore C: 33 VP og har spilt mot A (+6), B (+7) og H (+20)
Totalscore D: 47 VP og har spilt mot A (+11), I (+20) og J (+16)
Totalscore E: 39 VP og har spilt mot A (+9), K (+15) og L (+15)
Totalscore F: 44 VP og har spilt mot B (+10), M (+16) og N (+18)
Totalscore G: 30 VP og har spilt mot B (+9), O (+10) og P (+11)
For å få kvalitet av motstanderne må man trekke fra den VP motstanderen har oppnådd mot eget lag:
A's motstandere: C (+33-6=27) + D (+47-11=36) + E (+39-9=30) = 93
B's motstandere: C (+33-7=26) + F (+44-10=34) + G (+30-9=21) = 81
Lag A har møtt motstandere med best kvalitet og har vunnet.

2.7.4. 
For tildeling av mesterpoeng i serieturneringer regnes uavgjort i VP som uavgjort kamp.