Avansert søk


Landskampen: Solid gjennomkjøring - solid spilling!


Norge vant landskampen mot Frankrike som gikk over tre dager. Den store ledelsen det norske laget hadde fått opp etter to dager krympet imidlertid en del mot slutten, og etter 96 spill var Norge foran med 24 IMP.

Norge hadde med fem par som rullerte. Det var Boye Brogland-Espen Lindqvist, Tor Helness-Geir Helgemo, Terje Lie-Nils Kåre Kvangraven, Terje Aa-Allan Livgård og Christian Bakke-Tor Eivind Grude. Å spille en sånn kamp mot et sterkt lag som Frankrike er selvsagt veldig nyttig trening.

Kampen ble oveført på BBO og også via TWITCH/ZOOM med kommentatorer. I "studio" satt hver dag bulgareren Stefan Skorchev sammen med noen av de norske spillerene som satt over. Landslagsjef Tolle Stabell bidro også til å gjøre det til veldig interessante sendinger. Bra opplegg!

Informasjon om landskampen og linker til sendingene finner du her.

Landslagssjef Tolle Stabell var nok fornøyd med det han så. Hans eneste bekymring er hvem han skal ta ut når det (forhåpentligvis) blir virkelige mesterskap igjen? Et lag i mesterskap består jo av kun tre par. Alle fem parene holder høyt nivå, og det er vel også noen flere norske par som har nivået inne. Dette er imidlertid et såkalt luksusproblem. Norge har vel aldri vært så godt rustet når det gjelder spillere og par som holder internasjonalt nivå.

Vi tar med ett av spillene som gjorde at seiersmarginen i landskampen krympet litt mot slutten:

Hvilken kontrakt ville du ønsket å være i med disse kortene? Hvordan bør det meldes (øst er giver og passer)?

På dette nivået må det kunne forventes at N/S-paret finner ut nok til å konkludere med slike kort.

Dette er en fin lilleslem i hjerter (eller grand), men ikke mer. De finner raskt ut det er poeng nok til lilleslem, og at styrken er i nærheten av god nok for storeslem. Men hvis hjerter blir satt som trumf bør det kunne fastslås at å melde 7 hjerter er feil, for at hjerteren går er litt for liten sjanse.

Norge sitt N/S-par (Bakke-Grude) spilte 6 hjerter. Det franske paret meldte  7 hjerter! Der må trumfen sitte snilt, og det satt perfekt, knekt dobbel mot dame dobbel hos han andre. Fargen kan løses om det faller en honnør bak. Da er beste sjanse etter å ha felt en honnør med esset å ta finesse (håpe på honnør tredje foran, honnør singel bak), men det blir et valg. Det valget fikk ikke franskmannen siden begge fulgte med liten trumf under esset, og honnør under kongen i neste stikk. Pluss 1510, 11 IMP til Frankrike.

 

1. og 2. divisjon utsatt

1. og 2. divisjon utsatt

Styret i Norsk Bridgeforbund har i kveld, onsdag 27. oktober, avholdt ekstraordinært styremøte angående SM 2021. Bakgrunnen for møtet har vært smitteøkning, regjeringens nye smittevernstiltak, samt bekymring om smittesituasjonen blant deltakere og i bridgemiljøet.

 

AVLYSNING fremover

Alle spillekvelder i januar AVLYSES!
Første mulige ordinære spillekveld blir dermed 1. februar.

Ny info. sendes ut i ca 20. januar, så følg med på denne side + epost.

Ei riktig god jul ønskes alle våre spillere

 

Møte med kretsledere om 3. og 4. divisjon

Møte med kretsledere om 3. og 4. divisjon

Styret i NBF inviterer i ettermiddag kl 17:00 alle kretsledere til et møte i Teams for å diskutere avviklingen av 3. og 4. divisjon i lys av smitteutviklingen i landet.  

Bridge 10. og 17.11 er avlyst - men vi spiller på nett!

NBF gikk like før helga ut med anbefalinger til klubbene om ikke å arrangere klubbkvelder de to-tre neste uke, i tråd med FHI og regjeringas anbefalinger om smittevern. Helse går alltid først, så vi velger selvfølgelig også å rette oss etter dette. Det betyr at de to neste tirsdagene blir det ikke bridge i Heggeriset Samfunnshus. Du kan lese mer om NBFs anbefalinger HER.

Vi vil allikevel arrangere klubbkveld på nettet. Vi har brukt BBO som plattform til dette tidligere. Det lanseres dog i disse dager en ny plattform for nettbridge som heter RealBridge. Denne plattformen har som mål å kunne presentere en løsning som "tar sikte på å gi en bridgeopplevelse så nårt opp til live bridge som mulig" (hentet fra NBFs hjemmesider). Noen av oss har prøvd ut løsningen allerede og kan varsle at den fungerer godt. Klubbstyret har tatt kontakt med representanter i NBF og meldt vår interesse for å prøve ut dette - allerede førstkommende tirsdag! Vi opplever jo at teknologi-angsten er lav hos våre medlemmer, så dette går helt sikkert bra.

HER finner du informasjon om hvordan RealBridge er tenkt i gjennomføring av NM for Klubblag; det vil bli liknende også for vår del.

Undertegnede vil i løpet av mandagen komme med enkle instruksjoner for innlogging. RealBridge fungerer uansett slik at du veldig fort blir plassert ved bordet du skal spille, og det er veldig mye mindre "mikmak" en med BBO. Løsningen er imidlertid slik at du helst bør ha webkamera og mikrofon. De aller fleste PC'er kjøpt siste fem årene har slike løsninger innbygd. Hvis du ikke har slikt utstyr så lar det seg også løse å spille uten. Plattformen fungerer også godt på iPad/nettbrett  - via nettleseren Google Chrome.

Følg med for mere oppdateringer etterhvert! Vi sees på tirsdag, på nett.

Resultat 8.kveld i klubbmesterskapet.

 Kveldens vinnere ble Ronny og Ole. 61,85 % ble scoren deres. I sammendraget hvor de 7 beste resultatene teller, er det utrolig jevnt.Ronny leder med 383,0 poeng.Han er 0,2 poeng forann Åse og Trygve.Like bak lurer Ernst og Richard. Marit og Martin følger like etter . Så nå blir det spannende!!!!

ØKT SMITTE - KLUBBEN AVLYSER

Smittesituasjonen

Vi følger NBF's anbefalinger om stenging av klubben noen uker framover i første omgang. Smittesituasjonen i Osloregionen er nå svært alvorlig og strengere restriksjoner kommer nok også i vår kommune. Vi tar ingen sjanser og og avlyser spilling tirsdag 10/11 og noen uker framover.Så får vi se hvordan det utvikler seg.

Vær forsiktig og ta godt vare på dere selv.

Klubbkvelder

Det blir spilling tirsdag 3/11 som planlagt, vi ser ingen grunn til å kansellere.

Terminlisten er nå oppdatert for november med link til påmeldingssiden for de enkelte kvelder.
Vi fortsetter med enkveldsturneringer etter samme mønster som oktober.

Antall spillere på kveldene ligger godt innenfor grensene satt av smittevernsregler, men det er fortsatt god plass til flere 


Medlemmer oppfordres også til å melde seg på til 4. div. som spilles 7.-8. november. Der holder man seg til de samme regler som gjelder i Åsane.

Avlysning

Da kan vi bekrefte at KM-mix er avlyst og KM-rekrutt er utsatt på ubestemt tid. Vi spiller heller ikke på Bøndernes på mandag 9/11. Smittesituasjonen bestemmer når vi kan komme igang igjen. Dere informeres når dette er forsvarlig bestemt. Facitbridge er et godt alternativ og Brandbu arrangerer på BBO onsdag.

Fasit turneringen ferdig

De siste 3 ukene har vi spilt fasit turneringen som er NM Monrad Par 2018.

Her er alle spillene med hva de andre som deltok der spilte 

Spill 65 - 89 er spillene 1-25 fra gårdsdagens klubbkveld#7

Spill 33 - 57 er spillene 1-25 fra klubbkveld#6

Spill 1 - 25 er spillene 1-25 fra klubbkveld#5

Skal forsøke få alt i ett bra system såfort de har evt. laget ny software versjon som lar seg løse her.

Påmeldingen for neste uke finner dere link til venstre på siden.