Avansert søk


3 november

 Gratulerer med seieren til Egil og Alf Gunnar foran Ellinor og Endre 

Resultatet 27/10-2020 er klart - KORRIGERING

Etter publisering i går, er det kommet en korrigering til spill 8, der det for parene 4 vs 7 sto 2Sp V med 8 stikk, det skulle vært N og dette er korrigert. Dette medfører endring i resultatlista, også på pallen, så vi gratulerer nå Egil og Terje som kveldens vinnere.

Bridgen avlyst ur november

 Etter anbefaling fra NBF avlyses bridgen i første omgang ut november. mere info på bridge.no 

Sesongstart 2020/2021.

 Beklager at vi pga smittetrykket i Oppdal for tiden må utsette oppstart av sesongen i Oppdal BK. 

Vi kommer da ikke til å starte opp i begynnelsen av november slik vi vanligvis gjør. 

Vi følger koronasituasjinen nøye og ser an situasjonen fortløpende. 

Kontingent 2021. NB! midlertidig koronastengt - men spiller på BBO.

 Medlemskontingent for 2021 er satt til kr 400. Betales innen 15. desember til konto 1503 19 69295.

Pga økt smittefare og råd fra NBF velger vi å avlyse spilling i lokalene inntil vider, forhåpentlig ikke lenge. Følg med - det kommer oppdatering så fort det planlegges å starte opp.For de som vil spille bridge på nett er det bare å følge med på BBO.

Fredrikstad bk spiller bridge på BBO kl 19 på tirsdager.

OCBL OCTOBER CUP - tirsdag


Det er mye aktivitet i online-bridgen. Stadig nye turneringer arrangeres nå som face-to-face bridge er forbudt mange steder. Proffspillerne deltar i flere av disse internasjoanle turneringene, og mange proffer spiller dessuten ofte med sine sponsorer i forskjellige både som trening og i mindre prestisjetunge turneringer. For enkelte blir det mer bridge enn det var pre-covid!

OCBL (Online Contract Bridge League) October Cup avsluttet tirsdag runde 6 (av 9) i kvalifiseringen.

De deltar seks lag med norsk innslag. Foreløpig har lag LEVIN (Helness-Helgemo og Molberg) og lag DE BOTTON (Hoftaniska-Charlsen) gjort det skarpest av de norske. Begge ligger på 2.plass i sin gruppe.

Også lag ORCA (F.Helness-Erichsen) og lag GILLIS (foruten briten Gillis er det Brogeland, Bakke, Lindqvist, Sælensminde og Brekka) har gjort det bra så langt, med ORCA på 5.plass og GILLIS på 3.plass i samme gruppe.

Tirsdag spilte Geir Helgemo med Jørgen Molberg. I kampen mot engelsk-svenske lag BLACK møtte de lag BLACK, og ved sitt bord den svenske veteranen Gunnar Hallberg (bosatt i England) og den mye yngre svensken Simon Hult. Her synes jeg svenskene meldte godt:

Syds (Hult) 3 spar viste kortfarge og en kanonhånd med hjerterstøtte (nord hadde tross alt meldt kun et 1-over-1 svar). Da nord (Hallberg) bidro med en kontrollmelding gikk syd på mot slem med Keycard Blackwood og deretter spurte han om trumf dame med 5 ruter. Nord viste at han hadde trumfdamen (5 hjerter ville vært avslag) og at han også satt med ruter konge. Da tok syd sjansen på storeslem som slik nords kort så ut var omtrent nedlegg, BLACK +1510. Meckstroth-Rodwell som N/S ved det andre bordet kopierte ikke det resultatet, og BLACK vant 11 IMP. Kampen var ganske jevn, men LEVINE vant til slutt med 10 IMP.

Av de 30 N/S parene meldte 14 av dem 7 hjerter i spill 6, noe som bekrefter at nivået er høyt i denne turneringen! Det var imidlertid to par i utgang også, mens 14 N/S-par spilte lilleslem i hjerter.

Hoftaniska-Charlsen (DE BOTTON) og Farstad-Andresen (SKEIDAR) var blant parene som meldte storeslem.

4. divisjon

4. divisjon er utsatt på ubestemt tid.

Årsaka er smittesituasjonen i landet i dag. 

 

 

Odd og Erna klubbmestere 2020 - vi gratulerer

Gratulerer så mye til Odd og Erna med seier i 2 av de 3 siste omgangene av klubbmesterskapet noe som også sikret dem seieren sammenlagt. Etter 162 tellende spill var seiersmarginen litt over 3 % -poeng ned til tittelforsvarerne Stian og Bjørn. Sistnevnte hadde ca. 5 % ledelse å gå på før avslutningsomgangen.

Sammenlagtresulattene i Ruter tar ikke hensyn til eventuelle vikarer og må derfor omarbeides.

Ny nyhetsartikkel

 På grunn av koronasituasjonen blir det det ikke spilling i Stavanger BK 19. November.

Høstturneringen: Dersom vi får spilt en kveld til før jul så vil det det bli 3 av 4 tellende kvelder, hvis ikke så vil det bli 3 av 3 tellende kvelder

Tirsdag 27/10-2020 av btl

 Det blir lange pauser med spilling denne høsten, men vi fikk gjennomført en spillekveld og folk er flinke til å holde avstand og vaske border så takk alle sammen.

Kveldens aller beste par var uten tvil Terje og Arne som klinte til med 68,42% de ble fulgt av Jens og Bjørn med 64,81% og tredje plassen gikk til Ebba og Odd-bjørn med 54,17% vi gratulerer med plass på pallen. Neste tisdag blir det simultan om ikke forholdene endrer seg da er det 10 kr ekstra.

Er det noen som ikke kan så kan dere sende meg en melding eller ringe på 92466661