Avansert søk


UKE37

 

Til finale i NM- klubblag etter 45 forsøk!

 Sverre Johnsen og Åsmund Stokkeland er kjente lokale spillere, medlem i Fredrikstad Bridgeklubb men spiller også i mange andre sammenhenger, en med på Norges Veteranlandslag m.m. og er også medlemmer i Top Bridge BK der de sammen med Lasse Aaseng- Jom Johansen og Jann Mikkelsen- Jon-Egil Furunes utgjør 4.- lager. I årets NM-kvalik har det gått flott og torsdag i forrige uke møtte de Brevik BK til dyst i 6. runde, den siste kvalikrunden. Det endte med seier til Top Bridge med 109- 79 (imp- beregning) og dermed er laget klar for NM- finale senere i høst! Johnsen skriver at dette er hans 45 forsøk på å nå denne gjeve finalen. Der er det 8 lag som spiller alle mot alle og er selvsagt den gjeveste av alle nasjonale lag- konkurranser. Vi gratulerer og ønsker lykke til videre.

 Her et spill der Sverre fikk skikkelig godt drag på spillleføringen i 3 NT og der Lasse Aaseng ved det andre bordet var våkent med i motspillet mot samme kontrakt.

                              Sp KD7

                              Hj AKJ4

                              Ru A8763

                              Kl J

Sp AJ4                                 sp 1075

Hj D853                              hj 1092

Ru D9                                 ru J1042

Kl K1053                             kl D42

                              Sp 9862

                              Hj 106

                              Ru K5

                              Kl A9876

 Meldingsforløp:

V

N(Åsmund)

Ø

S(Sverre)

1 kl

dobl

paass

1 spar

pass

2 ruter

pass

3 NT

pass

pass

Pass

 

 

Vest spilte ut en liten kløver til knekt, dame og ess. Sverre innså at dette markerte det meste av de øvrige honørene hos Vest. Det kunne se ut som om ruterfargen må sitte 3-3 imot, men Johnsen fant en kombinert sjanse. Han fortsatte med spar mot kongen som holt. Tilbake til hånden med ruter til kongen der Øst fulgte med 4-er og Vest med 9-er. Det tydet på 4-2 sits imot. Sverre fortsatte da med ny spar og Vest la påny liten og damen vant stikket. Så ble ru A tatt, damen kom på fra Vest, og deretter ble spar spilt og Vest kom inn på esset. Og nå var han innspilt. Han prøvde seg med hj K som jeg stakk beretter Johnsen og så kunne jeg spille meg inn på hj 10, innkassere stående sp 9 med ruteravkast i bordet, ta for kl A og deretter spille inn Vest i kløver der ny ruter forsvant fra blindemann. Dermed måtte jeg så få to stikk i bordet i hjerter eller to stikk i kløver på hånden og kontrakten var hjemme med 9 stikk og 600 inn.

 Utspillet var det samme ved det andre bordet. Men i stedet for direkte å spille på sparen prøvde spillefører å snike til seg et stikk i kløver med 6-eren, men Lasse Aaseng i Vest var våken og stakk med 10-eren for så å kontre med ruter dame! Spilleren stakk hjemme og spilte ny kløver men Lasse stakk påny og fortsatte med ruter til bordet. Det ble prøvd med hjerter knekt, men den fikk beholde stikket og da var det ingen vei igjen til 9 stikk. Bordet blir jo innspilt. Med 700 inn på spillet trygget det seieren som var klar nok selv med to-tre leie tapsspill.

 

Gode motspill fra KM-par og Sarpsborg BK.

 Tom Gjøs og lars Helgesen kapret en flott 2. pris i KM- par for 14 dager siden. Her eksempel fått av Gjøs derfra og fra Klubbkveld på BBO forrige uke. Hans kommentarer. Syd giver og alle i faresonen.

                              Sp K

                              Hj AJ

                              Ru A109742

                              Kl J872

Sp 85                                  sp J97642

Hj 974                                 hj 5

Ru D653                             ru K3

Kl A653                               kl D1094

                              Sp AD103

                              Hj KD108632

                              Ru 8

                              Kl K

Meldingsforløp:

V

N(Tom)

Ø

S(Lars)

 

 

 

1 hj

p

2 ru*

p

2 sp

p

3 kl

p

3 NT

p

4 hj

p

4 NT

p

5 hj

p

6 hj

p

P

p

 

 Svaret 2 ruter var utgangskrav (2/1?) og 2 spar revers som viser godt tillegg. Etter av Helgesen foreslo utgang i grand med Gjøs rettet til hjerter (4-6+ i major) var det pent av Lars å gå videre til lilleslem i hjerter. Bare 3 par var så  høyt og kontrakten var ubetelig.

 

I Sarpsborg sin klubbhspilling på torsdagen etter viste de påny fin form med «Flere veier fører til Rom»- typen: Øst giver i ugunstig sone.

                              Sp D75

                              Hj D7

                              Ru KJ94

                              Kl 10852

Sp AK832                           sp -

Hj J1082                             hj K9654

Ru 102                                ru 3

Kl D7                                   kl AKJ9643

                              Sp J10964

                              Hj A3

                              Ru AD8765

                              Kl -

Dag Amund Lie (Ø) åpnet med 1 kløver og Tom (S) gikk innpå med 1 spar. Øyvind Bronken (V) meldte 1 spar og Lars (N) 2 ruter. Deretter kom 2 hj fra Ø, 3 ru fra S og 4 hj fra V. Men Helgesen var i stampehumør og meldte 5 ruter og Øst hadde et vanskelig valg, doble eller melde over? 5 hjerter ble valgt og nå doblet Gjøs! Da var kontrakten satt. Ru Aog ny ruter kunne betet kontrakten for som det sitter kan ikke Øst komme inn på bordet som ville gjort at trumfen med rett valg kan spilles med bare en taper. I stedet fant Tom fram et annet utspill- hva var det tror du?

 Jo ru 5 ut til kongen hos Helgesen og den fikk da 1. stikk. Lars hadde en kort tenkepause og spilte så kløver som Gjøs kunne stjele! Og stikk for trumf ess måtte jeg jo også få for forteller han. Underspill av et ess mot trumf betyr oftest at man sjanser på å få makker inn- og det er da gjerne  en klar grunn for det, noe som ble demonstrert her. Morsommere og mer elegant måte å bete 5 hj doblet på!

 

Pensjonistbridge 3/9. 5 par, M= 42

1.Anne-KariSvendsen- Hans Petter Stavrum 53

2.Anne Karin Kjøniksen- Lars Emil Rode 48

3.Britt Holt – Reidun nHox 44

4.Per Even Melbye- Hilmar Frønningen 41

 

Fredrikstad BK klubbspil på BBO 8/9. 24 par, M= 50%

1.Terje Eriksen- Bjarte Eriksen 60,84%

2.Jan Steinar Mydland- Kurt Ellingsen 60,31%

3.Bjørn Harald Jensen- Magnus Staven 58,04%

4.Trine Haug- Heleb Johansen  57,69%

5.John Saur- Lasse Magne Sylten 57,52%

6.Arild Hoff- Øystein Vasset 56,64%

7.Magnus Larssen- Tom Gjøs 52,97%

8.Claes Andersen- Kjell Aspestrand 52,62%

9.Hallgeir Gåsø- Jan Emil Græsli 52,10

10.Arne Marthinussen- Tore Farbrot 51,92%

11.Åsmund Rådahl- Per Uttisrud 51,57%

12.Arne Tveiten- Jens H. Gundersen 51,22%

13.Oddbjørn Dyrkorn- Anders Svare 50,17%

 

Pensjonistbridge 10/9, 6 par, M= 40

1.Hans Petter Stavrum- Jan P. Johannesen 49

2.Siggen Holden- Kari Gudmundsen 42

3.Britt Slorer- Arne Aarø 40

 

Klubb 44 den 10/9. 7 par, M= 48

1.Tone Annette Olsen- Tore Falch 62

2.Turid Nordby- Reidun Hox 57

3.Britt og Arnfinn Holt 52

4.Jan Heimdal- Per Nordmark 49

 

Sarpsborg & Båsmo bridgklubber på BBO, 30 par, M= 50%

1.Else Marit Heibø- Kåre Heibø 65,52%

2.Arne Marthinussen- Tore Farbrot 63,60%

3.Hallgeir Gåsø- Jøran Aunan 58,10%

4.Tore Heitun- Jan Th. Thoresen  57,55%

5.Svein Gunnar Karlberg - Kurt Ove Thomassen 56,46%

6.Jens H. Gundersen- Jan Steinar Mydland 56,32%

7.Per Rømoen- Svein Grimstad 56,18%

8.Gry Berg Martinsen- Jon Are Jensås 56,04%

9.Dag Amund Lie- Øyvind Bronken 54,95%

10.Lisbeth Aulid Eide- Trine Haug 54,40%

   Sinon Rasmussen- Rolf Normann Hansen 54,40%

12Rune Wickmann Halvorsen- Trond Are Nitter .51,37%

13.Lars Mosby- Thor Kjennbakken 50,82%

    Kjetil Lund- Morten Brekk 50,82%

    Siri Hove- Willy Teigen 50,82%

 

 

 

UKE35

 

Grande sommer-finaler på BBO.

 Det blir jo ikke helt det samme når den sosiale element som live turnering gir, men BBO- online turneringene for Fredrikstad BK/ Namsos BK på tirsdag og for Sarpsborg BK/ Båsmo BK på torsdag ble godt besøkt og med spennende spilling og mange krevende og artige spill. Sommerturnerigene som gikk fra begynnelsenb av mai til ut august hadde sommermester- tildeling for beste spiller med sine 8 beste noteringer. Her vant Åsmund Stokkeland som dermed er Sommermester i FBK& NBK. Gallgeir Gåsø ble nr 2 og Sverre Johnsen nr 3. Jan Steinar Mydland- Kurt Ellingsen fikk delt 4-5 plass.

 Tilsvarende for Sarpsborg BK& Båsmo BK der avslutningen med Sommerfinale gikk 27/8. Sammenlagt Sommermester her ble delt mellom radar- paret Lars Helgesen og Tom mGjøs. Vinnere og pallplassene gratuleres!

 

Først et spill fra hver av finalene. At det går ann kunne være passende heading for dem.

 Et helt spesielt spill fra tirsdag var dette. Øst giver i ugunstig men Ø-V passer. Prøv å melde det dere har. Hva vil Syd åpne med osv?

                              Sp D2

                              Hj A73

                              Ru A52

                              Kl DJ1098

Sp                                        sp

Hj                                         hj

Ru                                        ru

Kl                                         kl

                              Sp AKJ74

                              Hj D1098762

                              Ru J

                              Kl –

 Det var bare fire par som klarte å melde 6 i major her. Ikke så rart siden Syd har 11 hp og Nord 13 hp, og for lilleslem bør man ha ca 33 poeng ifølge «læreboka». Men så var det tilpasning og fordeling, Syd har jo en utrolig sjelden fordeling med 5-7-1-0 og Nord sine kort matcher det nærmest perfekt. Tom Gjøs- Magnus Larssen klarte biffen. Tom valgte å åpne med 1 hjerter og Magnus svarte 2 kløver. Med gjenmelding 2 spar som er revers og viser solid tillegg var det lett for Nord å kreve med 3 hjerter og 3 spar fra om 5+ og 6+ hjerter). Så kom Cue-bid 4 ruter fra Magnus og 5 ess Blackwood fra Tom. Svar 5 hj viste 2 ess av 5 og så 6 hjerter. De to honørene i makkers farger var meget verdifulle. Unni og Jan Mikkelsen klarte også meldeprøven. Her åpnet Øst med svake 2 ruter 6+ og max 10 hp og Unni overmeldte 3 ruter som viste lengde i begge majorfargene. Hrav fra Jan og senere cue- bid av kløver førte dem til 6 hjerter. Ad behandlingen av den lengste majorfargen, hva gjør du? Fasit var å spille liten fra hånden (syd) og hj K kom da på singel fra Vest. Ca 95% i score for 1010.

 

Fra torsdag dette spillet der Arne Marthinussen (S) og jeg (N) hadde gode kort. N og ingen.

                              Sp AKJ10874

                              Hj A8

                              Ru A109

                              Kl K

Sp                                        sp

Hj                                         hj

Ru                                        ru

Kl                                         kl

                              Sp 3

                              Hj KJ6

                              Ru DJ42

                              Kl D6543

 Jeg kravåpnet med 2 kløver. Fikk svar 3 kløver fra Arne og meldte så 3 spar. På 3 NT fra Syd ble kontrakten lagt i 6 spar. Trumf ut og Dx satt i saks. Hva spiller du på? Trolig må du ta finesse i hjerter eller i ruter. Jeg valgte finessen i ruter, men Øst hadde sp 964- hj D32- ru K3- kl AJ982 og enden på visa ble dermed 1 bet iog ren bunn. Vi var alene om å melde 6 spar. Pinlig!

 

Tar med tre spilleksempler fra mer ordinære turneringer.

For leden spilte Terje Solli og undertegnede i Livsnytere hos Vike på BBO og hadde god glid fra start. Her spill  3 med Syd i ugunstig sone.jeg åpnet med 1 ruter, Vest passet og Terje svarte 1 spar. Da Øst meldte inn 2 hjerter dristet jeg meg til å by 3 kløver. Det viser solid tillegg og er minst rundekrav, og da Vest påny passet dro Solli friskt til med 5 kløver som kjøpte kontrakten.

                              Sp D7653

                              Hj D8

                              Ru 8

                              Kl DJ852

Sp A10                                sp KJ982

Hj 6543                              hj KJ1092

Ru DJ10764                       ru A

Kl 9                                      kl 63

                              Sp 4

                              Hj A7

                              Ru K9532

                              Kl AK1074

 Sp A kom ut fra Vest og ny spar fikk løpe til stjeling av meg. Trumf til damen og ruter som Øst stakk med esset og la ned sp K, helt «i ørska» der trumf opp hadde vært helt naturlig. Jeg stjal jo høyt, stjal ruter i bordet høyt og så at Øst nå var utsolgt.Kunne så krysse hjem i trumf, stjele en ruter til, ta sp D som var gitt god på fat og fik saket hj 8. Så hjem i hjerter og ru K samt resten på pryss. Gavepakken ga oss 400 inn og det ble honorert med 97%. Senere fortsatte draget men på slutten gikk det dårligere, da var motparten på topp.

 

På Iwona Larssen sin «Hele Norge spiller..» onsdag opplevde Gerd Skjærstad og jeg som makker å få stikk for samtlige av våre trumfer. Det er sjeldent! Øst var også her giver og i ugunstig sone.

                              Sp 109

                              Hj AJ3

                              Ru DJ32

                              Kl D1072

Sp 4                                     sp AD732

Hj K92                                 hj D875

Ru AK42                             ru 10964

Kl KJ853                             kl -

                              Sp KJ865

                              Hj 1094

                              Ru 5

                              Kl A964

 Pass til Vest som åpnet med 1 kløver og da Øst svarte 1 spar var jeg (Syd) utmeldt. Vest gjenmeldte 1 NT, max 14 hp og Øst 2 hjerter (vist 5-4+ i major men ikke sterk) og fikk tilslag på det.

 Naturlig utspill var ru 5 og bordet vant med esset. Spar til finesse med damen var ikke rett medisin, for da fikk jeg for sp K. En l»iring

« var skift til liten kløver (håp om Dx i Nord) og Øst bommet ved å legge kl J som Gerd kunne ta over med damen og Øst stjal. Så kom spar til stjeling og ru K, men da var vi på allerten siden jeg kunne stjele, spille spar som øst valgte å skae kløver på og Skjærstad fikk for hj 3. Så kunne vi krysstjele ruter og spar og få for de fem siste trumfene vi hadde uten at Øst kunne forhindre det. Men spillet ga oss relativt beskjedne 53,1% is core, de flest hadde gått 2 og noen også 3 sonebet. Men morsomt ble spillet jo- for oss.

 

På pensjonistbridgen gikk det bra med Anne-Kari Svendsen  (S) som makker og Jens Henrik Utne Ø)- Knut Klever (V) som motstandere. Øst og vi i faresonen.

                              Sp AK8

                              Hj 85

                              Ru D10832

                              Kl D95

Sp                                        sp

Hj                                         hj

Ru                                        ru

Kl                                         kl

                              Sp -

                              Hj 10643

                              Ru A4

                              Kl AK76432

 Jens Henrikm åpnet5 med 1 spar og Anne- Kari valgte å doble opplysende i stedet5 for å melde 2 kløver. 2 spar fra Knut og jeg synes kortene var gode og meldte derfor 3 grand. Spar kom ut og 10 stikk var ren armgymnastikk, men Øst hadde hj KJ972 i tillegg til sin svakere 5- kort spar. Likevel står jo 3 NT selv med hjerter ut, for Knut hadde hj AD dobbel og da er hj 10xxx hos makker hold- Utne kan ikke stikke over hj D! Merkelig nok. Topp.

 

Sommerfinale på BBO, Fredrikstad BK & Namsos BK, 38 par, M= 50%

1.Hallgeri Gåsø- Leif Arild Lothe 69,66%

2.Dag Amund Lie- Øyvind Bronken 61,00%

3.Magnus Larssen- Tom Gjøs 60,15%

4.Per AArne Mediå- Sigbjørn Færøevik 58,97%

5.Jørn Stian Andreassen- Henrik Gosvik 58,76%

6.Bjørn Harald Jensen- Magnus Staven 56,84%

7.AnneLise Fjælberg- Sven Arild Naas Olsen 55,45%

8.Audhild Vistnes- Fred Arne Moen +53,95%

9.Olav Hjerkinn- Rolf Normann Hansen 53,74%

10.Unni og Jan Mikkelsen 53,53%

11.Jan Emil Grøsli- Jøran Aunan53,42%

12.Monika Bråten- Rune Johansen 52,78%

   Rosa-Mary Holdø-Erling Nardo Dahl 52,78%

14.Ivar Rotefoss- Jan Talberg 52,35%

15.Oddbjørn Dyrkorn- Anders Svare 51,00%

16.Morten Brekk- Kjetil Lund 50,85%

17.Marianne Kreutz- Robin Watson 50,75%

18.Egil Hansen- Sverre Johnsen 50,64%

19.Knut Molander- Per Rømoen 50,43%

20.Svein Grimstad- Roar Johansen 49,89%

 

Sommerfinale på BBO, Sarpsborg BK & Båsmo BK,  38par, M= 50%

1.Bjørn Erik Rydland- Viggo Schytte 67,31%

2.Ludvig Langedal- Hans Hermann Kalhagen 63,89%

3.Andre Hagen- Hallgeir Lunde 61,00%

4.Odd Arne Møllersen- Egil Joh. Brekke 60,68%

5.Marianne Kreutz- ¤Robinn Watson 58,44%

6.Anton Reynir Gunnarson- Svein nGunnar Karlberg 60,68%

7.Atle Evensen- Tom Gjøs 56,09%

  Øystein nMoræus- Claes Andersen 56,09%

9.Ivar Rotefoss- Jan Talberg 55,98%

  Jørn Haavik- Jan Emil Græsli 55,98%

11.Magnus Larssen- Gorm Norstad 54,91%

12.Per Rømoen- Svein Grimstad 53,63%

13.Liv Bugge- Audun Gustavsen 53,53%

   Trine Haug- Solbjørg Saltvik 53,53%

15. Guri Gisnås- Jim Lurie 53,10%

     Terje Skjæran- Brynjar Karlsen 53,10%

17.Anna Maria Malinowski- Thomas Kvist 51,82

18.Tor Martinsen- Jan P. Johannesen 50,85%

19.Arne Marthinussen- Tore Farbrot 50,12%

 

Pensjonistbridge 27/8, 7 par, M= 0

1.Jan P. Johannesen- Hans Petter Stavrum +8,4

2.Anne-Kari Svendsen- Tore Farbrot +5,4

3.Britt Slorer- Bernhard Røed +4,5

 

Klubb 44 den 27/8. 2 lag.

Det ble jevn match med seier 26-22.

Kjenner ikke deltakerne.

 

Åpningsturneringen vunnet av Stian og Bjørn

Stian og Bjørn tok seg av åpningsturneringen foran Finn-Erik og Lars Håvard med Roger og Vibeke på 3. plass. Åpningsturneringen var den 3. kvelden i årets Plass sifferkonkurranse som nå ledes av Ann Kristin Huseby med Einar Nyork og Erling Galleberg på de neste plassene. Til nå har 43 spillere en eller flere tellende resultater.

Førstkommende tirsdag starer vi opp høstturneringen som skal gå over 4 enkeltkvelder der de 3 beste kveldene teller. Som vanlig er det avsluttende omganger som blir summert i en egen poengserie. Derfor er det ikke noe krav om å delta i alle omgangene. Husk også at de av dere som ikke deltok i gjenåpningskvelden må melde dere på til jan@jsh.no eller send en melding til 982 84 982,

Gjeldene smitteregler følges noe som bl.a. innebærer foruten ekstra rengjøring: fulldublering av spill, ikke noe kioslsalg og en kveldskontingent på 60 kr pr spiller som innbetales til VIPPS nummer 24561, eller som en bankoverføring til konto 2525 20 95708.

Velkommen og god helg!

 

JIL

 

Vi spiller 15. september

Bare så det ikke skal være noen tvil: Det planlegges spilling i Åsatun 15. september.

Grunnet restriksjoner fra Bergen Kommune har vi denne gangen en grense på maks 12 bord.

Av hensyn til dublering må vi ha påmelding! Påmeldingsfristen er i utgangspunktet søndag kveld. Vi må ha en viss peiling på hvor mange dubletter vi skal legge. Det er selvsagt mulig å supplere med en dublett ekstra på tirsdag formiddag, men det burde også være mulig for spillerne å melde seg på i tide til at vi får gjort denne jobben på mandagen. Skulle det bli 10 bord, så er det 240 mapper som skal tømmes og mates gjennom delemaskinen. Dette er en jobb som tar i overkant av 3 timer (minst). Derfor ber vi om forståelse for at fristen er satt til søndagen.

Har du problemer med pålogging på bridge.no? Klikk på "Les mer...".   ----->

"Vant" kampen - ble slått ut likevel


 I OCBL September Teams (BBO) ble det et uvanlig brutalt tap for Tor Eivind Grude og Lars Arthur Johansen sitt lag (AMALGAMATED) i kvartfinalen.

Det begynte å se lysegrønt ut med få spill igjen, men med 23 IMP ut på de tre siste spillene gikk det galt, selv om laget deres faktisk scoret flest IMP i selve kampen! Det andre laget (HARRIS, England/Bulgaria) ) hadde nemlig "carry-over" på 8,1 IMP pga. bedre plassering i kvalifiseringen (de vant sin pulje), og det gjorde at totalresultatet ble 5,1 i favør HARRIS. 

Det norske parets lag ledet før det aller siste spillet, og det burde blitt uavgjort spill. Se om du gjør samme feilen som Grude-Johansens lagkamerat. Noen synes nok det er litt urettferdig å dra frem ett sånt spill i en kamp som blir hårfint tapt, og det er det. De andre kunne sikkert ordnet seier også, og det kan godt hende han som gjorde den avgjørende feilen spilte en god kamp. Men når det er en så dramatisk avslutning på kampen må det nesten fortelles.

                                                                     BLINDEMANN

Du sitter syd og skal spille motspill. Det har gått 1 spar (vest) - 2 spar, 4 spar så motspilleren på syds plass vet ikke veldig mye om vest sine kort. 

Nord spiller ut kløver dame til syds ess. Det ser nokså logisk ut å skifte til trumf for å forhindre mange stjelinger for spillefører hos blindemann, den korte trumfehånden.

Liten spar fra syd går til toeren fra vest og nords dame. Tilbake kommer spar 7 og spillefører forlanger knekten fra øst. Legger du kongen, eller liten?

Konge "går på draget" uansett, det er klart at det blir ikke flere trumfstikk til forsvaret. Det kan simpelthen ikke ha noen betydning for antall trumfstikk hva syd gjør. Så spiller det da noen rolle om syd legger på kongen eller liten?

Ja, det gjør det. Selv om det altså ikke koster noe i trumffargen som sådan koster det faktisk hele kampen og seminfinalebilletten:

Ved det andre bordet spilte Johansen 4 spar og fikk samme motspill, men han kom inn på hånden i andre sparrunde. Da var det ingen annen mulighet enn å trumfe en hjerter å håpe at damen satt tredje. Siden den ikke gjorde det måtte senere ett stikk i hjerter gis bort for å godspille den femte hjerteren, og det ble en taper i hver farge - en bet.

Siden HARRIS sin spillefører fikk lov å finne stikket for spar knekt var han inne hos øst. Spillefører hadde fortsatt et valg, ta hjerterfinesse, eller spille liten til esset og trumfe en hjerter i håp om damen tredje. Det er bare med damen tredje bak han tjener på å spille liten til esset og trumfe en hjerter, mens finessen får med at damen sitter fjerde foran, og om damen sitter tredje foran blir det samme hvordan det spilles. Han tok hjerterfinessen, og siden den holdt fikk han satt opp hjerteren med kun en stjeling. Dermed ble det kun en taper i trumf, en i ruter og en i kløver, +420 som sammen med +50 var verd 10 IMP. Grude-Johansen sitt lag hadde selv med det tapte spillet vunnet 3 IMP mer enn mostanderne på de 24 spillene, men kampen ble likevel tapt med 5,1 IMP når carryoveren ble medregnet. Brutalt. 

 

Kretsting 19. september 2020

Kretstinget avholdes lørdag 19. september kl. 1200 på Scandic Lillehammer hotell.

Endelig innkalling med saksdokumenter finner du HER

Termnliste 2020/2021

Terminlisten for sesongen 2019/2020 er nå lagt ut.

Lenke til terminliste