Avansert søk


Sommerbridge kveld 2

Andre kveld i Sommerbridgen ble vunnet av Jonny Robertsen og Svein Kolstad med 65,1 foran Eilert Skonseng og Helge Stanghelle med 63,0. På delt tredjeplass fulgte Jarle Bogen/Torbjørn Ravlo og Brynjar Karlsen/Oddbjørn Handå med 56,3.

11 par stilte til start.

I sammendraget etter 2 kvelder leder Eilert Skonseng med 118,6 foran Helge Stanghelle med 115,8.

Se alle resultatene under les mer... 

KM par 2020

Interessa for KM par er stor og difor har vi no utvida turneringa til 34 par.

Meir info om avvikling, tidsskjema og smitteverntiltak kjem på denne sida i god tid før turneringa

 

KM par vert arrangert på Skei, 22.08.

NB! INFO

Link til påmelding

Ny nyhetsartikkel

Hei.

dere som ønsker og spille den 13/06-2020,må melde dere på selv.

dere finner turneringen på turneringsoversikt,hvis det er noen som ønsker mere info,så kan dere ringe meg.

tlf 45021969.Anders Nydahl 

Magiske Moen

Lagserien "Den uheldige engerdøl" har nådd finalen etter et langt innledende seriespill. Av ulike grunner har jeg ikke hatt tid til å følge opp hjemmesida til klubben, og seriespillet har hatt fine spill i alle runder som kunne vært skrevet om opp og i mente. Spillet under har jeg hatt liggende ei stund, og det er Geir som fikk sjansen til å håndtere en fin lilleslem med svært vond trumfsits:

2 kl var utgangskrav som kunne være på trekorts, 3 hj var sleminvitt og deretter gikk det straka veien til 6 hj. 5NT er forøvrig ikke spørsmål etter antall konger, men spør om spesifikke konger meldt nedenfra. 6 hj avkrefter konger i ruter og kløver. Hadde Geir vist kløverkongen ville det vært spill for 7 hj.

Utspillet fra vest var liten kløver. Geir vinner denne med esset, tar for spar-kongen før han skifter til trumf og hjem på hånda. Den vonde trumfsitsen kommer for en dag.

Den vonde trumfsitsen gjør at Geir må ta ruterkutten for å kunne kvitte seg med kløver-taperen sin. Ruter til kutt og to nye rutere, og bort med kløvertaperen. Så spiller han seg hjem med en trumf og pumper spar. At sparknekten faller tidlig gjør det enkelt for Geir; vest kan trumfe når den vil, men vil aldri få mer enn ett trumfstikk.

Godt spilt på veien til finale!

SOMMERBRIDGE - Støtt juniorene våre!


Kurt-Ove Thomassen informerer om den pågående "HELE NORGE SOMMERBRIDGE". Thomassen er frontfigur i det flotte rekrutteringsarbeidet på Helgeland. Den nevnte sommerbridgen som spilles på BBO er for alle, gammel og ung. Men prosjektet er lagt opp for å bidra til arbeid med juniorspillere, så her er det gode argumenter for å delta!

Her er litt av informasjonen jeg har fått om denne sommerbridgen hvor det er en deltakeravgift, men også premier.

//

Helgeland Juniorbridgeklubb (HJBK) arrangerer sommerbridge for alle på BBO, hver onsdag klokken 18.00. Turneringene heter «Hele Norges Sommerbridge». Ved å være med støtter du det viktige rekrutteringsarbeidet som HJBK driver. Deltakeravgiften er kr 50,- pr spillekveld. I tillegg betales 1 dollar til BBO ved påmeldingen. Av BBO-dollaren går halvparten til juniorfondet, så også dette støtter juniorene våre. Det deles ut både kveldspremier og flotte sammenlagtpremier i flere klasser samt klubb- og kretspoeng. Om du mangler makker er det gode muligheter å finne en på turneringens makkertorg.

Inntektene fra sommerbridgen går til å arrangere en vintercamp på Lovund 19-21.mars 2021. Her vil ungdom med interesse for bridge møtes til spilling, kurs og sosial omgang. Dit forventer vi nærmere 150 ungdommer fra helt nybegynner til landslagsspillere.

Det samarbeides med den populære BBO-turneringen «Norsk på Norsk» slik at du rekker å spille sommerbridgen før deres kveldsturnering starter. Resultater og mer informasjon om «Hele Norges Sommerbridge» finner du her.

//

Påmelding til sommerbridgen

 Fint hvis dere melder dere på til sommerbridgen på hjemmesiden til NBF under turneringsoversikt.

Det er viktig for da får vi en oversikt over hvor mange som kommer, og vet vi hvor mange dubletter vi må lage.

Vet du ikke hvordan du gjør det, kan du sende meg en melding så melder jeg dere på.

Stig.

Tre spill på vei til semifinalen

"Pål Stefanz", eller Glåmos blant kjentfolk nådde finalen i "Den uheldige engerdøl" etter en god kamp mot Tolga. Kampen var jevnspilt lenge, men glåmosingene hadde både den tilstrekkelige flyten og dyktigheten som avgjorde kampen til deres fordel. Det har vært mange gode spill i semifinalene, og Ruter 7 føler seg kanskje snytt for den samme dekningen. Samtidig kalles hjemmesida stundom for "Geir&Odd Harald-nyhetene", så forhåpentligvis er jeg tilgitt. Jeg lover Ruter 7 at spill av Stig og Jørgen Petter vil bli dekket i etterkant av finalen!

Jeg har plukka ut tre spill fra semifinalen mellom Tolga og Glåmos der glåmosingene vant frem med godt spill.

 

Finale i "Den uheldige engerdøl"

Ruter 7, med Geir, Odd Harald, Stig og Jørgen Petter møter Pål Stefanz med Åsmund, Pål, Eirik og Steffen i finalen av lagserien "Den uheldige engerdøl". Finalen spilles torsdag 02.07 kl. 2000, og det er tillatt med tilskuere. Jeg vil kommentere ved ett av bordene underveis, og håper å se flere av dere som tilskuere.

Finalen spilles over 32 spill. Ved uavgjort blir det omspill med 8 spill. Hvis det fortsatt er uavgjort blir begge finalistene kåret som vinnere.

Vel møtt!