Avansert søk


Stengt spillelokale

All aktivitet i regi av Heimdal BK er utsatt så lenge de holder stengt på Kattem HVS 

Helgeland JBK med åpen påskecup

Helgeland JBK med åpen påskecup

2. påskedag inviterer Helgeland Juniorbridgeklubb til påskecup for alle norske bridgespillere. 

Medlemsprofil hos NBF

Alle medlemmer av NBF har en egen profil i databasen. Denne kan man redigere selv. Det er viktig at informasjonen her er oppdatert, slik at dere får relevant informasjon fra klubb, krets og forbund.

Her er en video om hvordan du redigerer din personlige profil på bridge.no:

Usikker på hva medlemsnummeret ditt er? Se nederst på denne siden (i footeren) i feltet "Søk spiller" og søk opp deg selv. 

 

Søk om MVA-kompensasjon for 2019

Søk om MVA-kompensasjon for 2019

Alle kretser og klubber tilknyttet NBF oppfordres til å søke om MVA-kompensasjon for 2019. Det tar 5 minutter og er gode penger for klubben/kretsen.
 

Hva med å spille på nettet istedet - garantert virusfritt!

Vi setter opp en spillekveld neste tirsdag 24. mars til vanlig tid på BBO - medlemmer av Namsos, Grong og Overhalla Bridgeklubber inviteres til å delta. 

Alle som kan tenke seg å være med, sender over nick på BBO til 

Ragnar             tlf. 988 81132   epost  ragnar.davidsen@ntebb.no 
eller Arnt Åge   tlf. 908 83208              arnt.rian@online.no 

Påmelding til turneringen gjøres på bridge.no

Neppe bridge før til høsten.

 Seilforeningen pusser opp og viruset ser ut til å sette en stopper for klubbkveldene våre i tiden fremover. Vi opplyser når vi vet mer.

Klubbspilling på BBO

TURNERINGSSTART KLOKKEN 1815!

Det ser nå ut til at vi kommer i mål med å få arrangert en klubbkveld på BBO. Turneringen finner dere på BBO som Aasane Klubbkveld #4187. Medlemmer som har sendt oss sin BBO-ID har tilgang. Deltakelse koster kr. 50,- Dette kan enten Vippses til 90871526 eller betales i ettertid.

Retningslinjer for hvordan man melder seg på finnes på NBF sin side. Håper på mange deltakere!

NBF lanserer FairPlay

NBF lanserer FairPlay

Norsk Bridgeforbund har i lang tid manglet en rapporteringsløsning for uønskede hendelser ved bridgebordet. Vi er derfor veldig fornøyd med å kunne lansere og teste ut FairPlay! 

Klubbkveld på BBO - oppdatert

BBO er ustabil i kveld, og jeg får ikke logget  inn, eller blir kastet ut ganske fort.

Må derfor avlyse forsøket på klubbkveld på BBO i kveld.

Det blir anledning til å bli med på Bosmo sin kveld på torsdag, og så får vi håpe BBO oppfører seg bra neste uke. Følg med på informasjon som legges ut på denne siden.

Jeg holder oppdatert en liste med BBO-Nicknames

Mvh Morten

Suksess med bridge på nett gir penger til rekruttering!

En god gruppe med engasjerte bridgespillere i Østerdal arrangerer nå bridge for kretsens medlemmer tre kvelder i uka. Denne uka har vi hatt 96 påmeldinger fordelt på disse kveldene. Av spilleravgifta på 30,- går 10 av dem til rekruttarbeid i kretsen. Det betyr at vi denne uka faktisk har tjent inn 960,- til rekruttarbeid. Selv om penger ikke gir rekruttering, så er det ihvertfall et godt bidrag!

I går kveld var våre egne helter, Odd Harald og Geir, seierherrer. Engerdal BK bidrar dessuten godt på deltakersida med flere par hver kveld.

Dette spillet var det typisk å gå bet i i går, men hadde vi spilt IMP-over-feltet ville kanskje noen funnet en safe-variant?

Det var normalt å spille 4 sp på disse kortene, fra vest sin hånd. Når bordet kommer ned vil vel de fleste se veien til minst 11 stikk, noe avhengig av utspillet. Men, den skjeve sitsen i begge majorene førte til at de fleste gikk én bet istedet!

Hjerter ut er det "verste" her, og det er ikke unaturlig å håpe den sitter 3-2 imot, og at ting løser seg fint på den måten. Men når sparen og hjerteren sitter som den gjør rekker man ikke både å ta ut trumfen OG godspille hjerteren. Dermed blir det bet.

Jeg ga bort kontrakta, men heldigvis så ikke spillefører den vinnende varianten. Jeg spilte to ganger ruter ut, og vred hjerter. Nå kan spillefører vinne i bordet, ta ruter-dame med hjerteravkast, spille hjerter til stjeling og spille fire ganger spar. Når han da sørger for å være inne i bordet i siste stikk kan han innkassere resten av hjerterne - og er hjemme.

Men i lag-scoring er det om og gjort å sikre kontrakta. La oss si du får hjerter ut fra nord, hvordan spiller du videre?

 

 

Løsningen er å spille LITEN hjerter i andre stikk!

La oss si nord vinner over håndas 6'er med sin hjerter-9. Hvis han nå fortsetter hjerter kan gjerne syd trumfe, men nå kan spillefører trumfe over. Da rekker han å trumfe en kløver, og så ta ut trumfen i tre nye runder (syd har allerede brukt opp én). Inne i bordet på den tredje trumfrunden kan spillefører ta for seg den godspilte hjerteren for hjemgang.

Den var litt snedig, var den ikke?