Avansert søk


Gaupne Bridgelag avlyser klubbkvelder inntil videre!

 

 

Styret i Norsk Bridgeforbund har i ettermiddag avholdt et telefonmøte for å diskutere spredningen av coronaviruset i Norge. I tråd med den seneste informasjonen fra nasjonale myndigheter anbefaler styret klubber, kretser og turneringsarrangører om å innstille bridgespillingen frem til og med påske.

Anbefaling om avlysning av bridgeaktiviteter

Vi vil fortsatt følge situasjonen tett, og kan komme med nye anbefalinger om situasjonen endrer seg.

Samtidig vil styret påpeke at det er en lokal avgjørelse om man vil/kan avholde bridgespilling. Det er lokale myndigheter i form av kommunelege som har det overordnede ansvaret, og vi gir disse rådene for å være føre var i en utfordrende situasjon. Vi hverken kan eller vil gi medisinske råd, og slike spørsmål må rettes til lokale myndigheter.

Coronaviruset og NM for klubblag

Coronaviruset og NM for klubblag

Utvalget for turneringsvirksomhet har i dag besluttet følgende angående avviklingen av rundekamper i NM for klubblag: 

Delt seier i 6. runde av klubbmesterskapet 2020.

Det ble delt seier i 6. runde av klubbmesterskapet 2020 mellom parene Johannessen - Høidahl (bildet) og Nyseth Pedersen. På 3. plass kom paret Gustavsen - Meløy.

Sammenlagt etter 6 av 10 spillekvelder leder Nyseth - Pedersen foran parene Åsen - Johnsen og Gustavsen - Meløy.

Avlysning av bridgeaktiviteter

Etter anbefaling fra Forbundet innstiller vi bridgepillingen frem til Påske.
Vi tar da en ny vurdering om vi starter opp igjen.

 

Ellers følger vi Norsk Bridgeforbunds anbefalinger og du kan følge med på dette på bridge.no
Her er nyheten om denne aktuelle saken.

 

Pause på bridgen fram til påske!

 Etter oppfordring frå Norges Bridgeforbund har styret i bridgeklubben bestemt at me tar me pause frå 

 spilling i klubben fram til påske. Smittefare via kort er stor, og me har eit ansvar for å delta på den nasjonale dugnaden.

 Kjedelig, men er nok ein klok beslutning,

 Kan hande kunne me fått til noe klubbspilling på BBO, men me er vel litt få som har nick der. Me ser.

 

 Styret

 

 

Ny nyhetsartikkel

 Vinnere tirsdag 10.mars ble Martin og Ronny. STYRET I NBF SENDTE UT EN MELDING IGÅR OM AT DE ANBEFALER AT KLUBBSPILLING, KM OG ANDRE BRIDGETURNERINGER BLE INNSTILT FREM TIL PÅSKE. STYRET I FARSUND BK VEDTOK ENSTEMMIG SAMME DAG, AT KLUBBEN VÅR FØLGER DENNE HENSTILLINGEN.SÅ NÅ FÅR DU HELLER SPILLE BRIDGE PÅ BBO. DER ER DET INGEN SMITTEFARE.

Ny nyhetsartikkel

 Anbefaling om avlysning av bridgeaktiviteter
Styret i Norsk Bridgeforbund har i ettermiddag avholdt et telefonmøte for å diskutere spredningen av coronaviruset i Norge. I tråd med den seneste informasjonen fra nasjonale myndigheter anbefaler styret klubber, kretser og turneringsarrangører om å innstille bridgespillingen frem til og med påske. Vi vil fortsatt følge situasjonen tett, og kan komme med nye anbefalinger om situasjonen endrer seg.
 
Samtidig vil styret påpeke at det er en lokal avgjørelse om man vil/kan avholde bridgespilling. Det er lokale myndigheter i form av kommunelege som har det overordnede ansvaret, og vi gir disse rådene for å være føre var i en utfordrende situasjon. Vi hverken kan eller vil gi medisinske råd, og slike spørsmål må rettes til lokale myndigheter.
Noen spesielle turneringer har egne råd: - NM for Klubblag: Vi undersøker med UTV om det kan la seg gjøre å spille kampene på BBO om lagene ikke ønsker å reise. Såfremt alle spillere på begge lag er i fin form og det ikke mistenkes smitte, så kan kampene spilles som normalt. Man bør ta samme forhåndsregler som vi tidligere har anbefalt klubber. - NM par semifinale (KM Par): Vi kommer til å utvide fristen for å avholde kvalifiseringen, slik at de som avlyser ikke skal måtte lide for dette. Hva den nye fristen blir må vi komme tilbake til på et senere tidspunkt. 
 
Hva som skjer med andre NBF-arrangement som kommer i mai og utover sommeren er det for tidlig å si noe om. Foreløpig planlegges det å avholde disse som normalt. 
Eventuelle spørsmål rundt dette kan rettes til NBF ved generalsekretær Allan Livgård (allan.livgard@bridge.no / 99 04 02 05). 
 
Med vennlig hilsen Norsk Bridgeforbund
 
Kari-Anne Opsal      Allan Livgård President       Generalsekretær
 
 

VIKTIG INFORMASJON

VIKTIG INFORMASJON

Styret har bestemt å utsette KM-lag til 30. mai etter føringer fra forbundet i forhold til spredningen av coronaviruset.

Forbundet anbefaler også ett avbrekk i klubbspillingen fram til og med påske.

Mer informasjon kan en finne på forbundet sine nettsider.

Pause i klubbspelinga

På grunn av tiltaka som er sett i verk for å redusera smittespreiing av corona-viruset må vi dessverre avlysa dei neste spelekveldane i klubben. I første omgang blir det stopp fram til påske. Vi håpar å vera igang igjen måndag 20. april. KM lag som skulle gått laurdag 21. mars er òg utsatt inntil vidare.

Også juniorklubben vil stoppa spelinga dei komande vekene. Første moglege spelekveld på biblioteket pr. no er fredag 24. april.

I mellomtida er nettbridge eit greit alternativ. Fleire tilbod på både funbridge og BBO, i tillegg til dei som allereie eksisterer, kjem truleg til å dukka opp i tida framover.