Avansert søk


Juleturnering - Kveld 3 av 4 - Mandag 09.12.2019

I alt 17 par deltok på tredje kveld i Juleturnering.
Vinnere ble Rolf Lassen Lersbryggen - Roald Haugberg med 675,6. Trond Koppang - Svein Flogeland Gathe fikk 607,1 og Jens H. Gundersen - Jan Steinar Mydland 605,8
Sammenlagt leder Jens H. Gundersen - Jan Steinar Mydland med 1911. Frank de Kinder - Dag Torgersen har 1707 og Finn Kjølberg - Arne Jørgen Bermål har 1672.
Vi gratuleter .

Spill NBF turneringer med klubbpoeng på FunBridge i jula

Spill NBF turneringer med klubbpoeng på FunBridge i jula

Fra 20. desember til 31. desember gir både NBF og FunBridge alle inntektene fra NBF turneringene på FunBridge til Skolemesterskapet 2020. 
Finalen i NM for klubblag 2020 tildelt Larvik og Horten BK

Finalen i NM for klubblag 2020 tildelt Larvik og Horten BK

Styret i NBF behandlet i helgen 2 søknader om å få arrangere finalen i NM for klubblag 2020. Styret valgte å tildele arrangementet til Larvik BK og Horten BK, som hadde en flott fellessøknad.

Årskontigen for 2020


Tid for årskontingent (2020) og evt. lisens.

Fint om dere som ikke ønsker å være medlem lenger gir beskjed om det, slik at vi kan oppdatere medlemsregisteret.

Hovedmedlemsskap kr. 500,-.

B-Medlemskap kr. 250,-.

Junior- og student kr. 250,-.

OBS Lisens kr. 550 - gjelder kun 1. og 2. div (ikke junior), samt NM Lag og NM Par.

Årskontingent kan betales enten til BAK sitt kontonummer eller med Vipps.

 NB!

Husk å skrive inn melding om at dette gjelder Årskontingent BAK.

Dersom dere betale for flere personer må dere oppgi navnene på de andre personene også.

Da sparer dere kasserer for mye ekstra-arbeid J

 

Kontonr. 9812 02 17976

 

Klubben har innført Vipps som betalingsmiddel på mandager. Dere kan også betale årskontingent med Vipps.

Når du er innlogget på Vipps trykk på "Betal" og søk opp "bergen akademiske bridgeklubb".

 

Frist 15.12.18

Re: Styrekalenderen

Svar til: Styrekalenderen

Rotterace helt inn på oppløpet!

I tidligere tider oppstå rotterace i fengsler som en slags forlystelse for de innsatte. Det sa nok mye om hvilke forhold de innsatte i norske fengsler har hatt, og redaksjonen er av den formening at det er bra vi ikke har det slik i våre fengsler lenger. I engere kretser langs Oslofjorden er det visstnok (ifølge Wikipedia) noen som samles til rotterace som konkurranseform.

I bridge holder vi oss langt unna slike konkurranser for dyr (selv om hesteveddeløp nok er mer gjengs i bridge-miljøet). Allikevel ble det et realt "rotterace" i innspurten av årets klubbmesterskap for singel!

Geir og Svein har tidligere vært makkere, og har vel også noen titler sammen å vise til. Inn til de to siste spillene i klubbmesterskap lå Geir først og Svein som nummer to. Samlet skilte det kun 5p mellom dem, og skjebnen ville i tillegg til at de skulle møtes ved siste bord! Bedre dramaturgi kunne vi ikke ha fått. Svein satt i nord, mens Geir satt som vest. Første spill ved bordet var dette:

Spillet har flere interessante element, og toppkontrakten er 2 hjerter NS. Normalt åpner syd 1NT og med sine to ess i nord kan det være lett å invitere til utgang. Man risikerer derfor å komme ett hakk for høyt. Svein med sin makker klarte å finne beste kontrakt; 2 hj i syd, og når de også fikk med seg det niende stikket fikk de en fortjent delt topp på spillet. Dermed gikk Svein forbi med 3p og ledet før siste spill:

Geir i vest fikk sluttkontrakta 3NT på sin hånd. Svein hadde vært inne med en sperremelding i spar, og spilte ut spar. Geir stikker med esset på hånda. Når man ser alle korta er det opplagt, men det er alltid et valg hvordan man skal løse ruteren. Å toppe ut eller fiske opp dama er omtrent hipp-som-happ. Geir spiller ruterkongen og får ruter-9 fra syd. Ettersom nord hadde sperremeldt i spar var det antagelig med oddsen å tenke at syd hadde en ruter til. Dermed kom det ruter tilbake til ruter-esset, og 12 stikk på bok. Dette ga 8p til Geir på spillet, som dermed strøk forbi Svein med 3 lusne poeng like før målstreken.

Bridge er gøy!