Avansert søk


Resultat enkeltkveld 6/2 2017

Resultat enkeltkveld 6/2 2017:

Nr. Par Poengsum
1 Johannes/Åsmund 60,4
 2 Magne/Ingar 57,3
3 Reidun/Lars 55,2

 

Neste speling vert måndag den 13. februar. 

Manglar du makker så ring Jan Rømmen på telefon 48 14 76 99 eller send SMS. Han vil kople dei som tek kontakt. Dette gjeld også dei som ikkje er medlem i laget, men vil prøve seg ved bridgebordet. Også spelarar frå naboklubbar er velkomne - og same ordninga gjeld for dei.

Vel møtt!

 

Hugs påmelding til Jubileumsturneringa. Lenka finn du i ei tidlegare nyhendemelding.

Ulf Lien og Asbjørn Paulsen vant andre spillekveld av klubbmesterskapet 2017

Paret Ulf Lien og Asbjørn Paulsen (bildet) vant andre spillekveld av klubbmesterskapet 2017. På plassene bak ble det delt andreplass på parene Gabrielsen - Høidahl og Åsen - Johnsen.

Sammenlagt etter 2 av 10 spillekvelder leder Johs. Pedersen - Yngvar Gustavsen foran parene Melkeraaen - Berg og Holen - Olsen.

Ny nyhetsartikkel

Her finnes samleoversikt over resultater fra det pågående Steinkjermesterskapet 2017

Alle resultater

Ny mester, Gratulerer Arne J. og avsluttet seriemesterskap i 1. og 2. div

Ifm avslutning av seriemesterskapet i toppseriene - 1. og 2. divisjon - rundet Arne J 100 mesterpoeng og er hjertermester med stjerne. Laget han spilte på rykket dessverre ned i 3. divisjon. I 1. divisjon spilte Sverre og Åsmund på et lag fra Oslo som gjorde det veldig godt i starten, og selv om det ble en tøff avslutning beholdt de plassen med god margin. All grunn til å gratulere med god innsats i toppserien! Laget fra Østfold og Follo som spiller i 1. divisjon beholdt plassen med grei margin.

Klubbmesterskapet 2017 - Kveld 3 av 6

Tredje kveld i årets klubbmesterskap ble vunnet av Rolf Lassen Lersbryggen - Roald Haugberg med 599. Tom Anders Ludvigsen - Bjørn Andreassen med 568 og Jan Roger Häggelund Svendsen - Ole Tom Johnsrud med 558 kom på de neste plassene. Sammenlagt leder Rolf Lassen Lersbryggen - Roald Haugberg med 1747. Anton Knudsen har 1743 og Joar K. Eikås - Kjell Johansen har 1703. Vi gratulerer. Komplette lister og spillestensiler finner dere under fanen "Resultater". Ha en hyggelig uke

Selvransakende selvær

En selvransakende selvær med influensasymptomer har sendt inn følgende spill fra tirsdagens spilling, så kan du jo vurdere om du vil være like streng mot deg selv som ham? Vi overlater like gjerne ordet til Geir sjøl:

"Er kortgudene mot deg eller er du bare sløv ?

Bridge handler for det meste om logikk. Flere av oss, spesielt jeg, har lett for å bruke "Dette var ulogisk" når alt sitter feil eller vi gjør feil valg.

Etter en tung kveld der alt "sitter feil" kommer dette spillet:"

Ø viser 20-21 NT, vest løfter direkte i 3NT. Hva er ditt utspill?

Februarturnering over fire kvelder. Første kveld mandag 06. februar

BRIDGEKLUBBEN HJERTER 4  
Februarturnering over fire kvelder. Første kveld mandag 06. februar 2017
       
1 Siw Elisabeth Helden Olav Westvig 64,8 %
2 Per Hafnor Halvard Furset 63,3 %
3 Terje Lagaard Halvor Larsen 58,1 %
4 Kjell Wiik Snorre Omreit 53,0 %
5 Steinar Abelsen Helge Moldjord 50,4 %
6 Inger Wiland Brith Mikalsen 49,6 %
7 Sølvi Ingvaldsen Thorbjørn Benjaminsen 48,5 %
8 Elsa H. Hansen Rita Losnedal 47,0 %
9 Johnny Hansen Svein Jarle Ludvigsen 44,4 %
9 Astrid Brunes Bodil Skogøy 44,4 %
11 Kåre Johansen Halvard Halvorsen 38,9 %
12 Ellen Blakstad Lars Kristiansen 37,4 %
13 Terje Lagaard Halvor Larsen  
  Frirunde / singel   0,2 %
      600,0 %
  Sammenlagt pulje A    
1 Halvard Furset Per Hafnor 63,3 %
2 Halvor Larsen Terje Lagaard 58,1 %
3 Kjell Wiik Snorre Omreit 53,0 %
4 Helge Moldjord Steinar Abelsen 50,4 %
5 Brith Mikalsen Inger Wiland 49,6 %
6 Svein Jarle Ludvigsen Johnny Hansen 44,4 %
       
  Sammenlagt pulje B    
1 Olav Westvig Siw Elisabeth Helden 64,8 %
2 Thorbj. Benjaminsen Sølvi Ingvaldsen 48,5 %
3 Rita Losnedal Elsa H. Hansen 47,0 %
4 Bodil Skogøy Astrid Brunes 44,4 %
5 Kåre Johansen Knuth Leithe 38,9 %
6 Lars Kristiansen Ellen Blakstad 37,4 %

CAVENDISH 2017


Denne turneringen er kanskje den mest prestisjetunge av alle turneringer i verden, i alle fall hvis man ser bort fra VM. De siste årene har Cavendish blitt arrangert i Monaco etter at det fantastiske arrangementet tidligere foregikk i Las Vegas.

Det er planer (i alle fall tanker) om at Europa og USA skal ha ansvaret annenhver gang. USA har veldig mange av verdens beste spillere så det er litt ugunstig slik det nå er fordi det blir færre av dem som deltar når Cavendish er i Monaco. Likevel samler alltid Cavendish Open Pairs et av planetens sterkeste felt.

Det er først en lagturnering som avsluttes torsdag, så følger den spesielle auksjonsturneringen (parturnering med IMP-beregning) som foregår fra fredag til søndag. Der blir de enkelte parene kjøpt på en spennende auksjon, og de som "eier" paret (eller en andel) kan vinne en stor slump penger hvis paret deres gjør det godt.

Onsdag kveld var det spilt syv runder i lag, og torsdag spilles semifinaler for de fire beste. Der er som vanlig Tor Helness og Geir Helgemo med på lag Zimmermann (Monaco), og de kom seg til semifinalen med 2.plass etter de syv rundene.

Såvidt vi har kan se er Thor Erik Hoftaniska eneste nordmann med i lagturneringen utenom de to nevnte på Monaco/Zimmermann sitt lag. Hoffa spiller på lag de Botton (11.plass av 22 lag). Lagene fra 5.plass og nedover spiller plasseringsspill i grupper.

Teori og praksis...

Her er et spill hvor Helgemo-Helness gjorde det som er normalt, men slik kortene så ut var det i teorien feil. Teori og praksis er imidlertid to forskjellige ting.

(Giver vest/Ø-V i sonen)

Tor Helness hørte 1 kløver fra Geir Helgemo og svarte 1 spar. Da Helgemo høynet til 2 spar var det Tor sin tur å ta en avgjørelse. Åpneren har typisk 12-14 hånd med fire spar, men han kan også ha bare trekorts spar og litt typiske «fargekort». Og han kan ha en ubalansert minimumshånd med fire spar.

Hvor stor er sjansen for at det er utgang i kortene?

Det kan godt stå utgang, eller være bra spill for det. Men om makker har en flat minimums åpning så kan det godt hende det ikke engang er ni stikk. Så å passe på 2 spar som øst gjorde ved det andre bordet kan neppe kritiseres, men å invitere til soneutgang er normalt slik jeg ser det.

Og det gjorde Helness.

Slik så hele spillet ut:

Da Helgemo hadde maksimum for sine meldinger kom de raskt i 4 spar. Helness sin 2 grand er spørsmål om det er tre- eller firekorts støtte åpneren har, og om han har minimum eller maksimum. Så de kan fortsatt stoppe i delkontrakt etter 2 grand, men her ble det naturligvis utgang. Ø/V har tross alt 25 hp tilsammen...

Som du ser er egentlig utgangen i teorien håpløs. Forsvaret kan ta tre hjerterstikk og må også få ett i trumf etterpå. Men i virkelighetens verden vet ikke bridgespillere hvordan det ser ut, spesielt når det dreier seg om blinde utspill. Syd valgte ruterutspill, og da var ikke Helness sen om å cashe tre ruterstikk med hjerteravkast. Så tok han simpelthen dobbelfinesse i trumf, og da den fargen oppførte seg hyggelig var det raskt +620 på bok, 10 IMP til lag Zimmermann.

PÅMINNING!

KM-Par vert arrangert i Haugesund søndag 12.mars! Kjekt om nokon blir med!

Dokumenter

2018
Årsmøte 27.2.18
Styremøte 13.2.18
   
2017
Styremøte 29.11.17
Styremøte 28.3.17
Årsmøte 9.2.17
Styremøte 17.1.17