Avansert søk


Lavazza vant etter drama


Det ble nesten en kopi av fjorårets finale i Summer Bridge Festival i Canberra da det amerikansk-polske profflaget Millner møtte italienske Lavazza etter seks dagers spilling. I fjor vant italienerne ganske komfortabelt. I søndagens finale ledet imidlertid Millner før siste sett. Så skjedde noe uvanlig, særlig siden turneringene i Australia normalt er veldig bra organisert med så godt som ingen feil i arrangementene; to av spillene helt mot slutten var feildubletter! Her er hva semifinalist-taper Liam Milne som kommenterte finalen som ble overført på BBO forteller om hendelsen:

"Dealing error in the 2017 NOT Final: I was watching and commentating on vugraph in the Open Room. On boards 27 and 28 in the final segment, Justin Lall and Pepsi bid to 7S making for +1510 and beat 3NT 3 tricks for +150, two of their best boards of the set.The directors ordered that both boards be thrown out and redealt"

I stedet for at Millner økte vant IMPs endte de to spillene som ble gitt på nytt uavgjort. Dermed vant Lavazza med fattige 4,9 IMP!

Mørch redder plassen

Siste kamp i kretsserien BM er ferdigspilt, og det ble for noen en spennende sistekamp.

Undertegnede hadde ingenting å spille om, da vi uansett hadde blitt nummer 5.

 

Mer spennende var det mellom lag Eriksen og lag Bugge, som lå på henholdsvis 1. og 2. plass, men ca. 3,5 vp i forskjell. Eriksen vant kampen komfortabelt, og dermed hele BM. Gratulerer så mye!

 

Spenning var det også når det gjaldt nedrykk til åpen pulje. Lag Mørch og Dale lå omtrent likt på trygg plass/nedrykk før siste kamp, og begge tapte med 40+ imps. Mørch klarte seg så vidt, og her er et spill der Anne briljant vinner en 3NT, som kan ha vært utslagsgivende for nedrykket.

Hanlon-Demuy vant i Danmark


Det ble irske Tom Hanlon og kanadiske Vince Demuy (nå bosatt i USA) som gikk til topps i Copenhagen Bridge Invitational i helgen. De vant foran to svenske par: på 2.plass de unge brødrene Mikael og Ola Rimstedt og på 3.plass Peter Bertheau og Per-Ola Cullin. Helness-Helgemo lå på 4.plass før siste sesjon, men med litt under middels i den ble det 6.plass til slutt. Boye Brogeland og Espen Lindqvist endte som nr. 9.

Resultater:

 

Lag Eriksen vant BM

Kun 3,5 vp skilte lag Eriksen og lag Bugge før de skulle møtes innbyrdes i siste kamp av BM. Det var dermed duket for en ren finale i mesterpuljen i BM.

 

Kaptein Eriksen dro mannskapet sitt til en komfortabel seier, og dermed også sammenlagt i BM. Lag Bugge måtte dermed nøye seg med 2. plassen, mens lag Hauge ble nummer 3. Gratulerer så mye til alle sammen!

 

Kampen om nedrykk ble også spennende, og det ble til slutt lag Dale og lag Meyer som må ta turen ned igjen til åpen pulje. På http://bakbk.no/BakBridge kan du lese om et spill der Anne Mørch er med å trygge plassen for lag Mørch.

 

Lag Lamo vant den åpne puljen, og tok med seg lag Gåsdal til mesterpuljen neste år. Gratulerer med opprykk og lykke til i mester neste år!

 

Øvrige resultater og butler finnes under BM.

 

Vinnerlaget:

f.v. Jonny Rasmussen, Erik Eriksen, Finn Fyllingslid og Bjørn Olav Ekren. Arild Rasmussen og Helge Hantveit var også med på laget.

Lag Eriksen vant BM

Kun 3,5 vp skilte lag Eriksen og lag Bugge før de skulle møtes innbyrdes i siste kamp av BM. Det var dermed duket for en ren finale i mesterpuljen i BM.

 

Kaptein Eriksen dro mannskapet sitt til en komfortabel seier, og dermed også sammenlagt i BM. Lag Bugge måtte dermed nøye seg med 2. plassen, mens lag Hauge ble nummer 3. Gratulerer så mye til alle sammen!

 

Kampen om nedrykk ble også spennende, og det ble til slutt lag Dale og lag Meyer som må ta turen ned igjen til åpen pulje. På http://bakbk.no/BakBridge kan du lese om et spill der Anne Mørch er med å trygge plassen for lag Mørch.

 

Lag Lamo vant den åpne puljen, og tok med seg lag Gåsdal til mesterpuljen neste år. Gratulerer med opprykk og lykke til i mester neste år!

 

Øvrige resultater og butler finnes under BM.

 

Vinnerlaget:

f.v. Jonny Rasmussen, Erik Eriksen, Finn Fyllingslid og Bjørn Olav Ekren. Arild Rasmussen og Helge Hantveit var også med på laget.

Brevik BK - Ukens spill

På http://brevikbk.no/ blir en spiller hver uke utfordret til å bidra med et spill til hjemmesiden. Denne uken har jeg blitt utfordret, så da dukker det snart opp et spill fra meg på den nettsiden. De forrige ukene har blant annet Sven-Olai, Kjell Gaute og Zia bidratt med spill, så det er mange interessante spill å finne på den nettsiden.

 

Ellers vil jeg jo også prøve å oppdatere med et spill eller to i uken på siden her. Jeg vil snart legge ut noen interessante spill fra bridgeturneringen i København som gikk av stabelen i helgen. Det gikk ikke så godt med undertegnede, men pallen i den åpne turneringen ble helnorsk, i tillegg til at ble det helnorsk pall i b-sluttspillet og 2. og 3. plass i c-sluttspillet, så det var god innsats av de andre nordmennene. I tillegg var det en invitasjonsturnering der både Helgemo-Helness og Brogeland-Lindqvist spilte, men de kom "bare" litt over middels.

Torsdag 2/2.

 Vi ble bare 2,5 bord i kveld. Og bestemte da at denne kvelden ikke teller med i klubbmesterskapet.

Marijan og Torstein vant, med Ola og Kjell Jostein som nr.2.

Årsmøte

Vi avholder Årsmøte i Søm Bk onsdag 15. februar fra kl. 18. (Vanlig spilling etterpå.)
Alle som måtte ha forslag som de vil ha behandlet på møtet, må melde disse til Per innen spillekvelden 25/1.

Resultat 2. februar

Det møtte 7 par til siste runde av  Vinterturnering 2. Roger og Ståle vant med 61,5 %. Det ble delt andreplassen til Arne - Odd Roar og Tor Kyrre - Stig, med 59,4 %.

Sluttresultat:

Gunnleiv - Marian..............234,9 %

Roger - Ståle.....................219,1 %

Kjetil med makkere............209,4 %

Torsdag 9. februar starter Klubbmesterskapet, og Kolbjørn er ansvarlig for arrangementet den kvelden.