Avansert søk


Tirsdag 24/1-17 av btl

5 fulle bord ved kveldens turnering og seirende av kvelden ble Terje og Henk med 58,8%, 2 plass gikk til Atle og Arne med 57,4% og 3 plass til Alf og Arne med 54,2% vi gratulerer med plass på seierspallen. Turneringen totalt er det 1 kveld igjen Terje og Henk leder overlegent og det er fortsatt jevnt om 2 og 3 plassen.

Veien til Bergen

Flekkefjord er som vanlig med i NM for lag. Første og andre runde ble unnavgjort før jul, og man trakk så Farsund i tredje runde. Fra tredje runde og utover  NM  ren cup, så det er vinn eller forsvinn.
Farsund er et tøft lag, som hevder seg bra i tredje divisjon, men denne gangen ble de flere nummer for små.
Flekkefjord ledet med over 50 Imp etter første halvrunde, og når røyken hadde lagt seg etter andre halvrunde var differansen hele 115 IMP !
Det meldes om solid spilling, spesielt fra ekteparet Brogeland, men også Geir og Kjetil gjorde sine saker bra.
Da er det bare å vente i spenning på trekninga for fjerde runde, og minne om at NM-finalen foregår i Bergen siste helga i mai.. ( Det er totalt 6 runder før finalen)

Tirsdag 24. januar

Lise og Ynge til topps (igjen). Delt andreplass: Jan Magne - Knut Harald og Flinken - Eivind.

Suksess så langt i NM klubblag

Alle Vikersund-lagene har kvalifisert seg til 4. runde i år, en bragd vi er fornøyd med. Følg live-trekningen på forbundets facebook-side for å se hvem vi møter i neste runde.

Torsdag 19. januar.

Lite folk for tida, så vi sender ut etterlysning etter noen av de trofaste spillerne og øvrige også selvfølgelig. Bjørn Sverr og Hans klart best på torsdag. 

Flott bridgehelg på Herdla

Diskusjonen gjekk høglytt i bilen på veg utover laurdag om det var fjerde eller femte året klubben arrnagerte klubbtur til Herdla. Om vi blei einige er eg ikkje sikker på, men uansett – årets Herdlatur blei minst like vellukka som dei tidlegare uansett kor mange det har vore. Eit bilete frå middagen laurdag her.

Som i fjor blei det spelt tre turneringar. Først spelte vi ei lagturnering. Med fire lag på startstreken blei det tre lagkampar a 16 spel. Vinnarar av denne blei "Lag Kate" med Kate Fauskanger, Berit Grimstad, Elisabeth Østrem og Leif Juvik på laget. Etter middag blei det ei 20-spels singleturnering. Vinnar av denne blei Anne Merete Heggland framfor Laila Årland og med Gerd Nøttveit på tredjeplass. Til slutt blei det spelt ei 21-spels parturnering søndag føremiddag med trekt makker. Pallen her bestod av Torhild Rasmussen - Leif Juvik på første, Anders Johansson - Laila Årland på andre og Anne Merete Heggland - Berit Grimstad på tredjeplass.

Klubben har alt booka Herdla Gjestgiveri same helga neste år, så for dei som ynskjer å vera med 13. - 14. januar 2018 er det bare å sei frå.

Leif Juvik

Torsdag 26. januar.

Gunnhild og Olav Arne best på torsdag. Dette var også en Simultanturnering og fra oss ble Bjørn Sverre/Hans best med 23. plass, tett fulgt av Werner/Arnt på 26. Gratulerer også til en ektefødt møstavåging på 4. plass.Resultat her: bridge.no/var/ruter/html/9901/2017-01-26.htm . Skifter litt på NBF`s side ser jeg Werner/Arnt nå 25 og Bjørn Sverre /Hans 26.Onkel Gunnar nr 6.