Avansert søk


Ny nyhetsartikkel

21 mai spilte vi Farsund open med deltakelse av 19 par. Roy Olsen og Helge Stornes vant en knepen seier. Roald og Helge Mæsel ble nr 2. Åse Biribakken og Marianne Homme ble nr 3. Vi gratulerer.

OL kvalifisering for damer i Oslo

OL kvalifisering for damer i Oslo

Norsk Bridgeforbund arrangerer stikkamp mellom de to påmeldte lagene om retten til å få representere Norge i dameklassen i World Bridge Games (eller Bridge-OL i mer folkelig tale) som arrangeres i Wroclaw, Polen i september. Kvalifiseringskampen spilles i Oslo i kretsens nye lokaler torsdag 5. mai (Kristi Himmelfartsdag). Kvalifiseringen starter kl. 11.00.

Sommerbridge 19.5.

 Herman kjører hardt og vant med Torstein med 63.3%. Men denne gangen fikk han god kamp av Marit på 62.5%. Hennes makker mente vel vi kunne ha vunnet etter en god sisterunde. Roger var i aksjon igjen og fikk bronseplass med Per Sletten med 61.7%.. Kanskje det gamle makkerparet blir å se til høsten? Simon og Elisabeth hadde også en god kveld og var like bak med 60.4%. Deretter var det langt ned til de neste parene. Det var vel noen overraskelsaer å se nederst på resultatlista? Men neste gang er nye kort delt ut så møt opp.

Personlig syntes jeg kortene var surrealistisk fordelt denne kvelden. I følgende trodde jeg kortmaskingiver Knut hadde vært ute med fantestreker og satt Salvadore Dali på oppgaven. Det kunne kanskje være Andreas som hadde funnet på en gedigen bløff i dette spillet, men ettersom han spilte med en annen "ungdom" (Bjarne), så evt bløffer ville vel ha kommet fra den siden. Jeg satt med: sp AKJ76, hj K62, rut 62, kl AK4 og makker passer. Så ser jeg til min forbløffelse at unge Andreas åpner med 2 spar = svake to !!! Jeg gikk riktig nok i boks før jeg omsider passet - og fikk stygge merknader fra Fiskehandleren fordi jeg hadde tvunget makker til å passe?!  Andreas slapp unna med to udoblede beter etter at makker for en gang skyld feilet litt denne kvelden. Tre par ø -v hadde nok prøvd å få kontrakten på sin side og gått bet. To hadde spilt 2 spar med 2 og 3 bet, mens ett par var i 4 hjerter. Det er vel en sjanserik kontrakt, men gikk 2 bet ved bordet. Når du er i en så fin kontrakt makker tannlege Geir, så må du finspille litt bedre. Da hadde nok Øyvind også blitt en glad gutt.   Se spill nr 24 på Resultater over.

Nå skal flere av oss ned og løpe etter den lille hvite ballen på grønne greener i Belek, med Arne A som ikke-spillende coach. Håper likevel dere andre får selskap på Folkets Hus av mange fra andre klubber. God bridge!

Vinnere KM-Lag2016

 

Steinkjer BK 1 med Jan Arve Moe, Olav Ukkelberg, Ragnar Midjo, Olav Andersen og Svein Asp tok seieren i KM-lag 2016.

Det ser ut som formannen har fått en liten opptur etter at han ble veteran ved årsskiftet, med flere topplasseringer.

Vi gratulerer.

Vår 1 kveld 4

Vinnere av siste klubbkveld før sommerbridgen ble Sverre Selfors - Bjørnar Småli med 57,7 %. På andre fulgte Brynjar Karlsen - Bernt Hagen med 54,8 %. På tredje plass kom Sturla Dahle - Liv Hanssen med 54,2 %.

Mandag 23.05.16

 Seieren i kveld gikk til Tore Farbrot og Ragnar Helgesen. Vi gratulerer.

Vigdis & Marit

Vigdis Lund - Marit Zahl Jonassen vant siste kveld av Vårturneringen. Vi gratulerer!

RESULTAT

RESULTAT-SAMMENLAGT

Norges lag til VM for ungdomslag

Vi gratulerer alle de uttatte og ønsker dem lykke til. Vi er stolte over å meddele at vår egen Thea Indrebø er med i uttaket. Gratulerer! VM for ungdomslag arrangeres i Salsomaggiore Terme, Italia 3. - 13. august

Ny nyhetsartikkel

Sigbjørn og Eivind vant siste spillekvelden i vår.