Avansert søk


Bjørn hadde et våkent øye!

Nest siste runde hadde jeg walkover og fikk gleden av å bakspille Bjørn Schau.

Tidligere i kveld skrev vi om et spill der man skal gi bort et (kanskje unødvendig) stikk til motparten.....her kommer det et der vi skal stjele makkers stikk:

Vi viser alle kortene med en gang.

Bjørn Sitter i Syd (Per Johan i Nord)

23 QJ7  
Syd J965  
Alle AQ97  
  53  
AK96   10842
AQ3   K8742
K8   652
Q1084   7
  53  
  10  
  J1043  
  AKJ962  

Meldingsforløpet var veldig enkelt: 1 Kløver - pass rundt og Bjørn koste seg nok bra når han passet ned i 4 hånd med 6 trumfer i mot :)

Nord spilte ut Hjerter 6 (norske) 

 

Sommerbridge 12/5 2016

Resultater fra 1. kveld sommerbridge 2016

Vanlig spillekveld

Gratulerer Svein Egil og John

med seieren 28/11

Handicap 4

Da var sesongen over og vi gratulerer Svein og Tron med kveldseier i A og  gratulerer til Ragnvald og Unni med kveldseier i B.

Sommerbridgen starter 24.mai på Bøndernes hus

Magne og Trond Are best ut i vårturneringa, vann 1.Kveld 25.04!

Rune og Per var hakk i hel, på fin 2.plass!

KM singel: Systemkort

Under singel mesterskap i bridge er det vanlig med et felles systemkort som gjelder for alle (også om en møter sin faste makker). Dette gjør at alle stiller likt i forhold til meldedelen av spillet. 

Det er laget et systemkort, basert på grunnsystemet til NBF. Dette systmkortet vil ligge ved bordene.

Systemkortet som vil bli brukt er gjenngitt under (pdf-versjon finnes HER!)

Alle som skal delta oppfordres til å ta en titt på det, slik at en vet hva som er gjeldende konvensjoner og hva ulike meldinger betyr.    

Kretscupen

 

Les mer om kretscupen HER.

 

Resultater: 

-  Kretscupen 2020/2021 utgikk dessverre p.g.a. koronavirussituasjonen

-  Kretscupen 2019/2020

-  Kretscupen 2018/2019 

-  Kretscupen 2017/2018

Sommerbridge

Arendal spiller sommerbridge på Mandager med start fra 6/6 og et godt stykke ut i August, de spiller på Lunderød og ønsker at det kommer spillere fra alle klubbene og deltar. Start kl 18.00 så det er en fordel å møte opp 5-10 min før for registrering. Benytt muligheten til å holde bridgen ved like å ha en koslig kveld med liit spilling i sommer.

Ingen suksess i KM Lag, rent bord under kretstinget!

Geir kom på 3. plass med sitt lag, mens Frank, Jo-Gaute, Bjarne og Trine kom på en hederlig 5. plass i KM Lag. Geir var på favorittlaget, men satt på seg skiveutglidning etter å ha ruget på et systemkompendie i baklommen hele dagen. "Nei, nå må ei hem te Odd Harald so slepp ei system" var kommentaren på vei hjem. Resulater finner dere HER.

Men Engerdal BK vant så absolutt kretstinget! Vi fikk ærestittelen årets klubb på grunn av vårt gode arbeide med å fremme bridgen. I tillegg fikk Geir og Odd Harald med seg diplom for KM Par-seieren, og sistnevnte vant også KM Mix med Bente, og vant kretscupen sammenlagt. Selvfølgelig hadde aldri stikkmaskina fra Sundet vært noen ting uten uvurderlig matching i klubben. Vi klapper oss sjøl på skuldra for det.

Odd Haralds gode spill fra tirsdagen er forøvrig publisert på bloggen til Snorre Aalberg, kanskje Norges mest besøkte bridgeblogg. Les mer om dette HER.

Vi fikk også fremmet en diskusjon rundt rekruttering rundt om i klubbene. Det må gjøres mer, og ethvert klubbstyre må legge seg en plan. Rekruttering er ikke bare å få igang nye spillere, men like så mye å få med spillere som ikke er med lengre. Snakk om bridge der du er, på jobben, på butikken eller i andre sammenhenger. Ett nytt medlem er gull verdt!

Årsmøte og sesongavslutning (før den tar til igjen neste tirsdag...) foregår i år i Elvheim nede i Snerta førstkommende fredag. Velkommen dit, husk påmelding til Frank.

Emil og Reidar til topps,

 Det ble Emil , kledd i stygg shorts og caps i det knallfine sommerværet, og Reidar Mikkelsen som vant på siste klubbkveld. Resten av feltet hopet seg opp rundt middel, og det ble Per og Einar som tok andreplassen.