Avansert søk


Mandag 25.04.16

 Seieren i kveld gikk til Leif Rostad og Svein Grimstad. Vi gratulerer.

Sesongen 15/16

Øyestad Bridgeklubb har hatt et lag i KM B gruppen hvor det ble seier og opprykk til A for neste sesong, på laget deltok Jens Ivar Gunleifsen, Ingvar Tønnessen, Eilert Sparsås, Bjørn Torgeir Larsen, Arne Nystøl (1 kamp) Eilert Larsen ( 1 kamp). SM 4 div. hadde ØBK med 1 lag hvor man vant i Aust-Agder, men på grund av lav deltagelse måtte man ut i stikkkamp mot Kvinesdal fra Vest-Agder, her vant Øyestad 95-75 og er klar for 3 div. for sesongen 16/17 på laget spillte Jens Ivar Gunleifsen, Ingvar Tønnessen, Eilert Sparsås, Bjørn Torgeir Larsen, Eilert Larsen (3 kamper). Tore Bjørn Syvertsen og Ingebjørg Jacobsen ble klubbmestere i 2016. En god sesong fra Øyestad Bridgeklubb i sesongen 15/16 og vi håper at man kan få med et nytt lag i KM gruppe B og SM 4 div i 16/17 seongen.

Mesterne vant

 Det ble utdelt nåler til nye Kløvermestere i kveld.
Disse gikk til makkerparet Henning og Trond, og som et bevis på at de har hevet nivået vant de like gjerne kvelden. Gratulerer!!

Arvid og Eivind kom på andreplass.

Vi var med på simultanuken, så vi får se hvordan klubben hevdet seg på landsbasis i morgen. Link blir lagt ut.

 

Ellers har vi skrevet om et spill der man skal tenke seg om to ganger for å safe inn overstikkene.

 

Nå nærmer det seg veldig....

...og vi gleder oss til ei helg med kortspill og sosialt med likesinnede. Vi tangerer fjoråret i lagturneringa med hele 19 lag påmeldt, og i parturneringa har vi løfta oss betraktelig og har 36 par med oss. Det betyr også at de beste parene/lagene vil få utdelt bonus-forbundspoeng (3-2-1 til de tre øverste plassene).

Både fredag og lørdagskvelden er det muligheter for litt mer løssluppen spilling for de som ikke får nok. Frank har dublert opp flere kasser med ekstraspill, og det er bare å kaste seg med. Spillinga foregår etter alle solemerker oppe i restauranten disse kveldene (kort vei til forfriskninger), spillestart kl. 2000 på fredagen.

Det er moro å dele ut noen favorittstempler. Det er lenge siden, om noen gang, at det deltar et så sterkt felt i lagturneringa som i år. Vi har flere gode lag som kan dra dette i land. "Turkameratene" er en dreven gjeng fra Berkåk som helt sikekrt vil bite fra seg, det samme vil "Mesna", "Berkåk" og "Eides andre valg" (med Lars Eide i storform, nykvalifisert landslagsspiller til Bridge-OL). "Team Spirit", "Ola-laget" og "Sorkens venner" er "lokale" favoritter. De jeg tror vil slå best i fra seg er "Bållå" med Andersbakken, Morken, Lunna og Bartnes. Disse har imponert i flere turneringer over flere år, og er også gode gjengangere i FemundBridgen, og ikke minst klarte de på fint vis å forsvare sitt første år i 1. divisjon nå i vinter.

Så har vi også alle andre lag som med drag i monraden vil dra seg godt opp på listene utover dagen.

På søndag har vi også et sterkt felt, det er hyggelig at såpass mange lagspillere også vil spille parturneringa vår.  Nå er det mange navn som kunne blitt dratt opp: Alle fra lag "Bållå" vil også hevde seg her, Bjerkset/Langen, Kåre Bogø med Terje Jørgensen kan bli spennende, Ellingsen/Eide vil helt sikkert bidra med god bridge, i tillegg til "lokale" krefter som Aasheim/Moen og Vestveit/Nermo. og en rekke andre i et svært åpent felt. Helt på tampen har imildertid mine "favoritter" dukket opp: Steffen Brynhildsvoll i tospann med Bård Kåre Græsli; disse blir spennende å følge på søndagen, og kan klatre helt til topps.

Uansett mine forhåndstips som helt sikkert vil bli gjort til skamme, så ønsker Engerdal BK endelig velkommen til Elgåa i helga. Isen har gått og løvet kneppes, dette blir ei kjempehelg!


Av Tor Fevang

Hei,
 
Vi har gleden av å invitere tidligere deltagere i Jotun Bridge lagturnering (før det Parkturneringen) til årets lagturnering i Sandefjord 17. og 18. september. 
Invitasjonen som også kommer i neste nummer av bin vedlegges. Her finner du nærmere detaljer om årets turnering.
Turneringen er lagt ut i NBF's turneringsoversikt og klargjort for påmelding.
Vi håper å sa så mange som mulig av dere i Sandefjord til høsten.

HER ER INVITASJONEN
 
Med hilsen for
Sandefjord Bridgeklubb
Tor Fevang
________________________________________________

Pinsecup (16. mai) er AVLYST

Vi spurte i kveld medlemmene om interessen for å spille 16. mai.

 

Interessen var så laber at vi dessverre må avlyse Pinsecupen.

Grunnen til det forstår nok de fleste da dette blir en ekstra langhelg med 17. maifeiring på tirsdag.

Dette er en av de absolutte få mandagene vi avlyser en bridgekveld......vi beklager det!

Turneringsresultater

På grunn av kretsbytte så ligger resultater/medlemmer på forskjellige adresser hos NBF.

Her er direkte lenker til siste resultater:

28.04                12.05

19.05

26.05

Danielsen og Jakobsen vant vårturneringa

Ann-Elin Danielsen og Arild Jakobsen vant vårturneringa som gikk over to kvelder, 18. og 25. april. Lisbeth A. Eide og Arne Andreasen ble nummer to, mens Jørn Stian Andreassen og Per Gunnar Forsaa ble nummer tre. Se resultatliste. Mandag 2. mai starter årets sommerbridge. Sommerbridgen spilles til og med siste mandag i august. Kriterier i sommerbridgesammendraget er de fem beste kveldene med ulik makker. To av de tellende kveldene må være spilt med spiller som har under 15 mesterpoeng, dersom spilleren selv har mer enn 15 mesterpoeng.

Ny nyhetsartikkel

kmlag2010okt_065.JPG19 par deltok 2 spillekveld av Vårcupen 2016 i Sortland BK. Spillekvelden ble spilt som Monrad og ble vunnet av Håkon Arild Bergsrud - Oddmar Nyseth foran Kristian Barstad Ellingsen - Olav Ellingsen på andre og Jakob Nordvoll Johannessen - Kjell Steinar Pettersen på tredje.

Resultater her