Avansert søk


5 kvelders vårturnering hvor 3 er tellende

1. spillekveld starter mandag 4.april

11.april tar vi først et kort årsmøte før vi går i gang med 2.spillekveld

Kristiansand - Stavanger i femte runde





_____________________________________________________

EM Budapest 16.- 25.juni


Norge stiller med lag i alle tre klasser. Under Partiicipant finner du alle påmeldte. I tillegg arrangeres det åpent EM  for damer. Der er det foreløpig påmeldt et norsk par, Astri Steen Lybæk og Ann Elin Danielsen. Mer info finner dere under.


_____________________________________________________________________

 

KM Par Vestfold 2016 - Resultater

 Årets høydepunkt er idag overstått i Vestfold med KM Par.

Vi gratulerer Stian Sørli Helgeby - Bjørn Helgeby med seieren!

De er nå kvalifisert for NM Par finalen som går i Kristiansand i september.

Tett bak fulgte Ole K. Kopstad - Tor E. Grude foran Tor Walle - Jan E. Carlsen på 3. plass  (Knut Kjærnsrød - Per B. Sundseth måtte nok ta til takke med en 4. plass, men litt penger ble det også).

Alle tre pallplasseringer fikk gravert glass i premie i tillegg til penger.

Resultater finner dere her!

 

Marit Sveaas Internasjonale bridgeturnering


NBF har et håret mål for denne turneringen når det gjelder deltakelse. Jeg vet ikke om det er et tallfestet mål, men vi snakker om flere hundre og Norges største turnering noen sinne. Det er også et håp om stor internasjonal deltakelse, deltakelse som gjelder både topp og bredde.

Det er i bridgesammenheng enorme premiesummer. Ikke mindre enn 300.000.- er satt av til vinnerne. I tillegg er det premier i mange klasser for å stimulere bredden til å melde seg på. Jeg vet ikke akkurat klassene, men det er gode sjanser både for de ferske, de unge, de gamle, dampar....

HER ER LINK TIL PÅMELDING

_______________________________________________________

Dere som spiller 8-12 NT..


kan sikkert svare meg på dette. Et av Norges aller beste par spiller NT-åpninger på 8-12hp utenfor sonen, pluss at 2-over-1 er utgangskrav.

I dette spillet gikk meldingene 1hj - 1NT - pass og som eneste par i turneringa kom de ikke i utgang. Jeg ser på en måte problemet fra begge parter, men det må da være noe helt fundamentalt galt et eller annet sted? Eller føres dette på kontoen for uflaks?

1hj - 1NT
2NT

er kunstig utgangskrav, mens farge på 2-trinnet etter 1NT er naturlig.
_____________________________________________________

Simultanturnering mot Sverige

 Det ble til slutt Ivar og Morten K. som ble ganske klare vinnere foran Arild og Morten T. med Henning og Trond å siste pallplass.

 

Kveldens resultater er sendt til Forbundet og så fort de får samlet filer fra både Norge og Sverige får vi en samlet resultatliste. Nå er det ikke opplagt at kveldens vinnere blir beste Notoddenpar når man sammenlikner scoren mot 5-600 andre bord, men Morten K . og Ivar vant med såpass mye at vi krysser fingre for at de kommer høyt på listen.

 

Så fort resultatlisten blir offentligjort vil vi legge den ut her. (Tirsdag ettermiddag eller onsdag formidag)