Avansert søk


Ny nyhetsartikkel

15 mars spilte vi 4 runde av vårturneringen. Ann Karin og Martin vant en knepen seier. Siri og Helge ble nr 2 og Åse og Even ble nr 3. Vi gratulerer

Ny nyhetsartikkel

Torleif og Odd Egil toppa i kveld og.

Kretsting 2016

Protokoll fra kretsting 2016 finner du HER

Kretstinget ble avholdt 30. april på Ajer Ungdomsskole på Hamar.

7 lag påmeldt til OL kvalifisering


En kan mene hva en vil om hvordan forbundet denne gangen har valgt å ta ut laget til World Bridge Games (tidligere OL). Det er helt sikkert en kombinasjon av argumenter. der økonomi er en av dem. Denne gangen arrangeres det en åpen kvalifikasjonsturnerng, hvor hvem som helst kan melde seg på med makker og lagkamerater. Vinneren av turneringa blir "Norge" under mesterskapet i Polen.

HER ER MER INFO FRA NBF
______________________________________________________

Johnny & Jarno

Johnny Lund - Jarno Mikael Johnsen vant 1. kveld av Vårturneringen. Vi gratulerer! Vårturnering går over 5 kvelder, der 4 er tellende.

RESULTAT

Et gammelt jungelord


sier at det er en fordel å ha mer trumf enn motparten. Dette hadde ikke Rigal-Milgrim fra lag "AKER" ikke helt kontroll på og da kostet moroa 1100. Ganske utrolig at øst kunne tro at makker hadde hjerter, fordi opplysende doblinger er opplysende.

Mot Vår kveld 4

Mot vår kveld 4 ble vunnet av Martinus Birkelund-Bjørn Lunde Med 58,9% Nr 2 ble Anne I Bogen-Håkon Bogen og Helge Stanghelle-Gerd M Harding med 53%.

I sammendraget sikret Martinus Birkelund og Bjørn Lunde seg en solid seier med 218,3 foran Håkon og Anne Irene Bogen med 211,3.

Se alle resultatene under les mer...

Velkommen til OH og Geir-nyhetene

Jeg vurderer nå en ny tittel til bridgespaltene. Våre fremste menn storspiller for tiden, det er min påstand at Odd Harald og Geir aldri har spilt så jevnt og godt sammen som det siste året )men dette svarer de best for sjøl). Det er ingen overraskelse at de ble Klubbmestere for par 2016. Dette bare tre dager etter at de hentet hjem kretsmesterskapet på spektakulært vis (sjekk www.nbfosterdal.no), og kun dagen etter at de også vant som beste par i klubbkampen mot Koppang (som klubben vant, og dermed skal spille finale mot Tynset). Vi gratulerer!

Min påstand er også at klubbens generelle nivå har hevet seg, og særlig i vinter har det gitt seg utslag da det er flere som biter ifra seg i kamp om de øvrige pallplassene. Etterhvert pekte Svein Ove og Geir seg ut til sølvplassen, gratulerer til disse! Bronsekampen var helt åpen mellom 5-6 par helt inn til siste kvelden, men det var Odd Helge og Helge Egil som kom best ut av fighten: Gratulerer!

 

 

 

Plass Navn Gj.snitt med én omgang strøket
1 Odd Harald og Geir M 63,4
2 Svein Ove og Geir S 58,2
3 Odd Helge-Helge Egil 55,2
4 Rolf og Svein Magnus 54,4
5 Jo-Gaute og Frank 53,8
6 Arne Kristian-Kåre 53,6
7 Juul og Steinar 53,4
8 Kjetil og Sigurd 51,7
9 Trine og Hilda 48,8
10 Vidar og Randi 44,7
11 Terje og Sven 43,8
12 Solveig og Gunnlaug 39,1

Det ble også spilt simultan, og det var kveldsvinnerne, Arne Kristian og Kåre, som kom best ut også på landsbasis. Resultatene fra simultan finner du HER.

Etter påske spiller vi "Vårspretten" - denne spilles som handicapturnering, uten at turneringslederen helt har det klart for seg hvordan det skal legges opp. Vel møtt i Heggeriset 29. mars!

Heile 9 bord på samspelkvelden.

Det var rekorddeltaking på samspelkvelden på Campus med 9 heile bord. Best av alle vart Stig Rune og Hans Herman med Tor-John Inge og Nils Sverre-Torstein på delt tredjeplass. Siste tysdagen i april er det avslutning på samspelkveldane denne sesongen, då med Hafslo som arrangør. Resultat på heimesida til Sogndal BK