Avansert søk


Ny nyhetsartikkel bridge

Vi spiller påske bridge som vanlig på

skjærtorsdag kl.1800.  Alle er hjertelig velkommen.

 

ENDRING I TERMINLISTA

Spelekveld måndag 20.mars går ut.

Neste spelekveld vert tysdag 29. mars på Håbakken

Jonny og Hans nr 5 i KM

 Resultat her:
http://bridge.no/var/ruter/html/1500/2016-03-11.htm

Stig klar for NM-finalen for par

Stig Gamlemshaug er klar for NM-finalen for par etter at han palmehelga vann KM par på Haugalandet saman med makker Roger Træet. Klubben gratulerer!. NM-finalen for par blir spelt frå 23. til 25. september, og det er Kristiansand Bridgeklubb som er arrangør denne gongen.

Resultatliste KM på Haugalandet

Stig og Roger klar for NM-finalen. Biletet her er frå Austevoll etter sigeren i Bridge i Havgapet 1. mai 2015.

Påskebridge på Hurdalssjøen


har overtatt etter den tradisjonrike Olrudpåsken. Det er stort sett samme staben som arrangerer, med Finn Brandsnes i sjefstolen. Jeg finner ingen bilder av vinnerne, men publiserer gjerne hvis noen sender meg. Hvis Finn vil si noen ord om årets arrangement, er han velkommen til det.

RESULTATER

Velkomsturneringa
ble vunnet av Kristiansand BK sitt dyktige ektepar, Marianne og Egil Homme

Par-Mester
Her gikk Sigurd Evjen og Kåre Bogø tidlig i tet, men de falt tilbake til tredjeplass. Vinnere ble Siv Thoresen og Jo-Arne Ovesen foran Johnny Hansen og Svein Arild Naas Olsen.

Par-Åpen Pulje
Svein Myklebust og Rune Romsås vant

Mixturneringa - Resultater

Boye, nå også på TV


Av Trond Høines

Hei bridgevenner.

Den 6. april kl 22.40 vil norsk TV 2 vise dokumentarfilmen «Varsleren» — en film om Boye Brogeland og hans jobb for å rense den internasjonale bridgen for juks. Produksjonsselskapet Norsk fjernsyn ved Tommy Gulliksen og Trond Høines har fulgt Boye og både hans kompanjonger og mistenkte fra august 2015 frem til nå. Filmen blir ca 45 minutter og vises med TV 2’s dokumentarfilmstempel «Dokument 2».



Jeg er nokså sikker på at dato og tidspunkt er endelig, men ikke 100% sikker. Jeg ville tidlig varsle dere som lager de blader som må gjennom trykkerier — det vil være fint å få markedsført dette på flest mulige måter.

Filmen følger Boye etter han har avslørt verdens beste bridgespillere, og vil fokusere på ham som varsler. Vi har også fulgt Tor Helness og Geir Helgemo, i Monaco og i Chennai, som er direkte berørt av Boyes avsløringer. Vi har forsøkt å lage denne filmen tilgjengelig for folk flest og har forsøkt å unngå å være for bridgefaglige.

Jeg tror oppmerksomhet rundt bridgen vil være bra for både rekruttering og rerekruttering av gamle spillere, og håper denne filmen kan bidra til økt oppslutning til dette fantastiske spillet. Setter pris på om du har plass til en spalte om dette i din publikasjon.



Har du kontaktinfo til andre som bør få vite dette enn de som står som mottakere av denne mailen så videresend gjerne.

mvh
Trond Høines


_____________________________________________________________

Honnørpoeng tar ikke stikk


men esser, konger og langfarger gjør. Madala hopper til 3kl der jeg tror mange av oss andre ville gjenmeldt 2kl med tretten honnørpoeng. Lærdom å ta til seg?


____________________________________________________________
  

Enda mer...


Jeg kommer til å fortsette å legge ut spill der enkeltspillere presterer over evne. I et og annet spill kan vi alle være heldige, men de som har sånn flaks som dette i samme 16 spills turnering bør heller benytte anledningen og kjøpe LOTTO.

Helten sitter i nord og hopper mer eller mindre rett i 6NT etter at makker har vist en åpningshånd med 4de farge, 2hj.

Fra samme turnering og "selvsagt" har makker dobbel spar og singel ruter med sin innvitt til 3hj. Strengt tatt mangler det vel to ess for nord når syd har ingen. :-)



Nå har den samme plassert seg i øst. I denne turneringa scoret han over 48 IMP og bør derfor være en god spiller. Ingen gode spillere dobler 4kl i lag etter dette meldingsforløpet. Utspillet var selvsagt ruteress og ruter til stjeling.

______________________________________________________

Måtte dette bli slutt. Om det så "bare" er på BBO
_______________________________________________________

Platinuim Pairs


Jeg tror Erik og Steffen er med til de to siste sesjonene. Nå på søndag morgen finner jeg ingen sammenlagtstillilng, men det står Q foran navnet etter MIchell-resultatene. Sp vidt jeg kan se er Geir Helgemo uten med minst mulig margin.

RESULTATER