Avansert søk


Vinterturnering over åtte kvelder. Siste kveld mandag 22. februar

HJERTER 4    
Vinterturnering over åtte kvelder. Siste kveld mandag 22. februar 2016
       
1 Svein Jarle Ludvigsen Torger Torgersen 69,4 %
2 Snorre Omreit Elsa H. Hansen 55,6 %
3 Thorbj. Benjaminsen Halvor Larsen 54,5 %
4 Astrid Nordahl Randulf Kristiansen 52,4 %
5 Bengt Gøran Karlsson Olav Westvig 51,6 %
5 Lars Kristiansen Bodil Skogøy 51,6 %
7 Ine Marie Lillevik Tor Jostein Hunstad 50,3 %
7 Gro Karlsen May Hognes 50,3 %
9 Harry Nymo Rita Losnedal 48,6 %
10 Steinar Abelsen Helge Moldjord 48,3 %
11 Stig Ellingsen Gustav Eriksen 47,6 %
12 Arthur Jensen Magne Birkelund 45,8 %
13 Brith Mikalsen Sølvi Nicolaisen 44,1 %
14 Kåre Johansen Knuth Leithe 42,4 %
15 Kjell Wiik Arnljot Leinan 37,2 %
16 Alf Edgar Lunheim singel 35,1 %
  Frirunde / singel   65,2 %
      850,0 %
       
  Sammenlagt:    
1 Siw Elisabeth Helden Olav Westvig 424,8 %
2 Sølvi Nicolaisen Brith Mikalsen 423,4 %
3 Helge Moldjord Steinar Abelsen 423,3 %
4 Rita Losnedal Sølvi Ingvaldsen 419,0 %
5 Halvor Larsen Thorbj. Benjaminsen 410,4 %
6 Astrid Nordahl Randulf Kristiansen 397,9 %
7 Magne Birkelund Arthur Jensen 395,4 %
8 Ellen Blakstad Lars Kristiansen 384,5 %
9 Knuth Leithe Kåre Johansen 371,6 %
10 Elsa H. Hansen Snorre Omreit 367,0 %
11 Arnljot Leinan Kjell Wiik 361,2 %
12 May Hognes Gro Karlsen 356,6 %

Årsmøte LBK 30-3-16 kl 1700 på hotellet

Forslag til årsmøtet må leveres til Calle senest 23-3-16 mvh cjk

Juksemakeren er borte fra BBO


Spilleren hadde mange hundre spill forrige måned, men har (heldigvis) glimret med sitt fravær de siste fire dagene, altså etter at det ble skrevet om her. Han/hun dukker kanskje opp med et annet nick, men jeg håper noe og enhver er blitt skremt.



BBO er "bare" på moro, men bridgen ødelegges av juks uansett tid, sted og form. Måtte dette være en tankevekker for den enkelte av oss. Hold øynene åpne, men ikke mer enn at det er lov å være heldig. Det er ikke juks før en ser gjentatte handlinger som lykkes når oddsen er særdeles lav. Lista skal ligge høyt for å beskylde andre for uetisk spill. Navn håper jeg vi alle er forsiktige med å bruke også, i alle fall før bevisene er så klare som i dette tilfellet.

Lykke til med verdens flottest hobby, alle sammen. Og husk at det er bare på lek!!

__________________________________________________________

Vinterturnering - Kveld 1 av 3

Første kveld i Vinterturneringen ble suverent vunnet av Jens H. Gundersen - Jan Steinar Mydland med 721. Rolf Lassen Lersbryggen - Roald Haugberg med 576 og Knut Svae - Dag Torgersen med 533 kom på neste plassene. Komplett resultatliste og spillestensiler finner dere under fanen "Resultater". Vi gratulerer.

Mer om Åpning 1NT


Lars Arthur Johansen kom med et viktig poeng når det gjelder hvilke hender en åpner med 1NT på. For dere som kanskje ikke er toppspillere, er poenget til LA at en må tenke en runde fram og se om en har gode gjenmeldinger over så mange som mulig av makkers meldinger. 

ED
KDxx
xx
KDxxx

Denne hånda "må" man åpne med 1NT fordi en har ikke noen god gjenmelding over makkers mest sannsynlige svar, nemlig 1sp. 1NT vil vise 12-14, så det er ikke aktuelt. Noen vil nok si at dette holder til en revers, men de fleste mener det er for tynt. Derfor havner er på 2kl og en sitter med en følelse av å ikke ha fått vist hånda særlig bra.

Denne hånda derimot:

KDxx
ED
xx
KDxxxx

sier Lars Arthur at han åpner med 1kl selv om den har akkurat samme honnørstyrke og fordeling som den første hånda. Poenget er at ingen av makker meldinger hindrer oss i å vise hånda på en grei måte.

1ru/1hj : Vi melder 1sp og kommer med en innvitt etterpå om makker melder f.eks 1NT
1sp: Vi hopper til 3sp (4sp på en god dag)
1NT: 2NT som naturlig invitt

_____________________________________________

Lars Arthur tar derfor selvkritikk på at han hoppa til 3NT med 3433 over makker åpning 1NT. "Jeg burde nok meldt Stayman fordi makker kan være skeivere med hjerter enn med spar". Hadde jeg derimot hatt 4333, ville 3NT vært rimelig opplagt.

_____________________________________________

Minst en av innsenderne synes det er rart å bruke energi på dette fordi "alle" melder jo NT med 4333-hender. Hadde bare bridge vært så enkelt, Klukk!!
    

Monrad lag

Karbonadesmørbrødene alene er god nok grunn til å stille opp på lagturneringen i Birkeland 13. mars, når du i tillegg får spille bridge for forbundspoeng mener vi at du bør ta turen!


Påmelding her : http://bridge.no/ruter/turneringsinfo/1/1729 

 

Mot Vår kveld 1

Mot vår kveld 1 ble vunnet av Jarle Bogen-Tor A Reppen med 61,1% På andre fulgte Helge Stanghelle-Gerd M Harding med 54,6% og tredjeplassen gikk til Sverre Å Selfors-Bjørnar Småli med 51,9%

Klubbmesterskapene i Askim B.K

 Hei nå er det vinterferie, men vi har spilling i dag kl 18:30

 
 
Klubbmesterskapet starter etter vinterferien.
 
Klubbmesterskapet 2016
 
Vi spiller klubbmesterskapet i uke 9-10-11-13-14-15
4 resultat teller sammenlagt
Du kan bruke reserve, viktig å gi beskjed hvem som er reserve for hvem.
 
Uke 12 er det påskeferie, Ørje arrangerer bridgeturnering på onsdag i påsken
 
Klubbmesterskap singel 2016
 
I ukene 16 og 17 er det klubbmesterskap i singel.
 
Det er bare å møte opp. Begge teller på sammenlagten
 
Fra uke 18 er det sommerbridge
 
Vedlagt ligger historikken til Askim B.K
 
Gratulerer til Allan og Alf som vant årsmøtebridgen.
 

Ny nyhetsartikkel

Sigbjørn og Eivind vant i kveld. Det er fremdeles plass til fleire på klubbmesterskapet 11.03. påmelding på tlf. 90882817