Avansert søk


5.runde NM lag




En kamp peker seg ut. Det er Heimdal 2 mot Sunndalsøra. Heimdal 2 er lag Grøtheim fra 1.divisjon, mens Sunndalsøra er deler av Møre & Romsdal sitt lag. Ellers ser det for meg ut som mange åpne og jevne kamper. Fristen er 3.april.

Når kamper ser spilt, vil jeg mer enn gjerne ha et bilde og et spill eller tre.
_____________________________________________________________

Høringene mot Fisher - Schwartz er i gang


De anklagede har selv en FB-side der de informerer. Det meste er på hebraisk, så det sier meg ikke så mye. Innlegg fra Bridgewinners.com kan du finne her.

Høringene vil fortsette i Israel i ukene som kommer. Når EBL skal felle sin(e) dom(mer), vet jeg ikke. Er det noen som vet mer, er det bare å legge ut kommentarer.

Den første høringen går på "hostesignaler". Kroppsspråk og manipulering av trauet kommer i neste omgang. Litt "morsomt" at Lotan Fisher kommenterer et spill der mønsteret i hostinga ikke stemmer med påstandene. Anklager bekrefter at det stemmer i det ene spillet, faktisk et til også. Så fortsetter han "Det Fisher glemmer å fortelle i sin forsvarstale, er at i de andre 62 av 64 spillene det hostes, har han en minimumshånd. Akkurat som vi har beskyldt dem for".

En innsender på bridgewinners,com har følgende kommentar. "En spiller som hoster så mye, må da være alvorlig syk. Derfor haster det med å få rettsakene i gang, før de tiltalte ikke lenger er blant oss".

______________________________________________________________

1. spillekveld i "Eldresenteret Memorial", av PHL

Den 3. siste spillekvelden i Eldresenteret ble spilt med kun 3 bord ( "2 av 3 teller") Håper at flere av klubbens medlemmer dukker opp på spillekveldene fremover, vi bør ha som mål 5 bord i snitt resten av året? Men da må ALLE yte litt. Utregningen for kvelden ble IMP Across The Field, og undertegnede og Per Egil "blåste resten av feltet av banen"! Her er resultatene:
1.Per Egil og Petter                      + 103
2. Bosse og Vidar                         +   30
3. Trond og Arne                            +  13
4. Johan og Gottfred                      -  11
5. Mette og Randi                           -  22
6. Elin og Trond                             - 113

Husk at vi fra og med mandag 4. april har spillekveldene våre  på Lunderød! Kanskje en ide å starte med årets klubbmesterskap den 4. april?

NM-klubblag - Ett lag videre og ett lag ut.....

Som tidligere nevnt har klubben klart å få med to lag til 4. runde i NM. For et av lagene ble det bråstopp etter en heller dårlig kamp, mens laget med Åsmund Stokkeland, Sverre Johnsen, Egil Nordby, Torbjørn Andvik og Knut Erik Robertsen gikk videre til 5. runde etter seier mot Ski 2.

I 5. runde venter bortekamp mot Jessheim 2, og med den spillestyrken Åsmund & co har vist i det siste tipper jeg på ny seier 

NM Klubblag 2015/2016

GRATULERER

Omtale og presentasjon av laget via NMLag.com

Kampoppsett


Klare for NM - FINALE etter favorittseier mot Arendal 

 

 

Omtale på http://www.kvangraven.no  :

Steinkjer vant med 15 IMP over Arendal i NM lags siste utslagsrunde (6. runde).

Jeg må med skam å melde innrømme at dette var den kampen jeg var mest sikker på da jeg tippet hjemmeseier til Arendal.

Det kan være lagkapteinen til Arendal fikk sove dårlig etter et originalt laguttak, men sånn er cupspillet. Steinkjer vil helt sikkert slå godt ifra seg i finalen og vi gratulerer.

Arnstein Nymoen ledet sine soldater til seier på Sørlandet. Nå blir det lagfinale til et velspillende Steinkjer.

 

100 poeng å fordele på A, B og C


K97
Kn965
Kn87
EKn6

ED
KD104
103
KD975

1NT - 3NT og motparten tok fem ruterstikk og hjerteresset. -13 IMP mot 620 i 4hj på det andre bordet:


A: Syd burde ikke åpnet med 1NT
B: Nord burde meldt Stayman til 4hj
C: Uflaks

_______________________________________________________

Jeg venter i spenning.

_______________________________________________________