Avansert søk


Olemann og Bendik vann 6.Kveld av Vinterturneringa 15.02.16!

Rune og Helge vart nr 2. Magne spelte singel og oppnådde 46,3 %! Bendik og Olemann vann og Vinterturneringa samanlagt. Grattis!

KM-PAR

KM-par blir arrangert palmehelgen 19-20 mars. Årsmøtet blir tatt i forkant av turneringsstart

Spillested: Nord-huset

Start: Lørdag klokken ca. 1100 (etter årsmøtet, som starter kl.1000)

Slutt: Søndag ca 1600

Antall spill: Minst 60 - avhengig av deltagelse.

Påmelding: http://bridge.no/ruter/turneringsinfo/1/1955  eller på tlf 94984228

Asbjørn og Ole Edvin på toppen.

 11 par på siste klubbkveld er positivt. Når alle kort var lagt var det Asbjørn og Ole Edvin som vant foran John Artur og Reidar. På tredjeplass kom Reidar Rausandhaug og Anders Evensen.

Gillis mot De Botton i London


I helga spiller "Lederer", en invitasjonsturnering for ti sterke lag. Norge har med spillere på to lag og de møtte hverandre i fjerde runde. Det har ikke gått all verden for noen av dem den første dagen og det er et stykke opp til pallen.

Den "norske" kampen endte med seier 30-20 til Gillis. Dette spillet svingte 12 IMP til Gillis. Geir Helgemo var svært forsiktig med sin 3-4-3-3 fordeling og løftet til 3NT. Espen Erichsen fant hjertertilpassen og meldte en grei slem. Kontrakten er vel knapt særlig bedre enn 50%, så spillet kunne svingt begge veier.

Jeg skjønner ikke alltid de som er så pesimistiske med 4-3-3-3 fordeling. Hvis makker også er like balansert, så er dette neppe noen god slem, men makker kan jo fint ha en dobbelton? Kanskje har makker en femkortfarge også? Hvis Geir Helgemo hadde hatt samme hånda med en kløver mer og en ruter mindre, ville han helt sikkert undersøkt om de hadde tilpass et sted. Det uten særlig tanke på at makke fremdeles kunne hatt "hans" 4-3-3-3 hånd. Opp- eller nedvurdering av hender før en vet hva makker har, er en skummel øvelse.

Her var du vel mer heldig enn god, Hoffa?

4sp er en steinhardt meldt utgang, men i sonen meldes slike kontrakter. Ruter tre ut til esset, Hjerter til kongen og spar mot bordet. Espen i øst gikk opp på esset og spilte mer ruter. Nå tok Thor Erik Hoftaniska av seg sparkongen og spilte hjerter fra topp. Den satt ikke, så han måtte stjele den fjerde. Kløver til dame og ess i denne posisjonen:


Boye stakk og tok for spardamen. Hadde han hatt en ruter å spille nå, ville bordet blitt låst inne for en kløvertaper til og beit. Nå måtte Boye spille kløver og Hoffa fikk tatt kappen.

Det ser naturlig ut for meg å spille kløverdamen langt tidligere i spillet. Etter den andre ruteren. Vest må stikke og nå er det forbindelse til å ta for sparkongen, kaste to kløver på hjerter og stjele kløver ti. Forskjellen er at vest ikke får spilt spardamen. Nord vet at kløveren ikke sitter 5-1, fordi da hadde Espen spilit ut fargen. Faren med å spille kløverdame før trumfen er tatt ut, er at øst kommer inn og fortsetter med ruter til trippelrenons. Det kan gi et ekstra trumfstikk til motparten, men det er bare når vest eventuelt stjeler fra dobbelton. Skulle så skje, er det vel sannsynlig at vest som har dobbel ruter er den som har trumflengden?

En slurvete spilleføring, Hoffa? Spillet ga 13 IMP inn når Gillis kom i en slitson 3NT (3ru åpning og 3NT fra Espen Erichsen på det andre bordet. To sonebeiter.

___________________________________________________________

Sunndalsøra BK 2 spiller 5.runde i NM klubber på lørdag.

 Vårt andrelag skal spille sin 5.runde i NM klubber på lørdag. Kampen spilles i våre klubblokaler , og startskuddet er kl 12.  På forhånd er nok bortelaget fra Trondheim favoritter, men jeg tror dette kan vippe i begge retninger,. Vi ønsker lykke til !!!!

Klubbmesterskapet - 7. kveld

Meget jevnt i teten i kveld; Jan Erik og Jan M tok seieren like foran Mona og Geir B. 9 bord midt i vinterferien er bra!

Brynjar

 Siste kveld av Mot lysere tider ble vunnet av Jarle og Bjørn Erik, med Oddbjørn og Tor Magne på andre plass.

Sammenlagt vant  Jarle og Bjørn Erik, på andre plass kom Kurt Ove og Tommy, nummer tre ble Ann Karin og Bjørn.

Ny nyhetsartikkel

 Stillingen etter 18.februar er: 

Trond Magne og Jon leder med 409,6 poeng. Bak kommer 3 par tett på hverandre:

Arve- Geir ligger på 2 med 373,9, Arne-Roar 373,6 og Oddgeir -Hans Olav 373,4

 

Sølv på Sunndalsøra i KM lag.

 Asbjørn Kindsbekken - Per Stokke og Festus - Ekren ble nummer to i lørdagens KM - lag.  Etter en god start  , ble det noen dårlige kamper som førte til at Sunndalsøra ikke kunne være med å kjempe om seieren . i siste runde møtte vårt lag Grand BK som allerede hadde sikret seg kretsmesterskapet, og utgangspunktet var slik at Sunndalsøra måtte vinne denne kampen med forholdsvis stor margin skulle det bli sølvmedaljer.  Festus /Ekren slo til med både en storeslem og en lilleslem som begge var avhengige av at kløverkongen satt riktig plassert, og denne gangen var kortgudene på vår side og sølvet ble med hjem til Sunndalsøra.