Avansert søk


Ny nyhetsartikkel

SEIER TIL OLE I OG ØYVIND Trivelig at Hans og Per Ivar kom på besøk. Se under fanen resultater for å se spill og resultat

Årsmøte

Etter endt årsmøte ble det spilt "kløvertotto" med trukket makker. Vi gratulerer Inger og Inger Lise som vant turneringen  . Gratulerer også til Eva som den eneste som hadde satt penger  på paret og vant hele potten. Referat fra møtet vil bli lagt ut på Arkivsiden etter hvert.

Sosial Bridge Weekend

Buskerud Bridgekrets arrangerte en flott bridgehelg på Guriset i Gol. I tillegg til fantastisk mat ble det servert velkomstturnering, hoved-turnering, singelturnering og lynbridge. I alt 130 spill. Asbjørn Rust sto for det praktiske med påmelding og innkvartering.

Lørdag kveld var det festmiddag hvor det også ble fortalt vitser med 40-års aldersgrense. Det viste seg her at Roger Bottolfs kunne mere enn å være turneringsleder. Det medførte at stemningen raskt sto i taket. Kretsformann, Tor Orsteen, delte ut premier for hovedturneringen hvor de beste ble:

1  Rolf Inge Braathen - Hans Roar Braathen Fjerdingstad BK
2  Sølvi Flo - Olav Lillebuen Flesberg BK - Sølvknekt
3  Asbjørn Rust - Marius Leikvold Gol BK - Drammen Arb.

For detaljer se Fjerdingstad BKs hjemmeside her>>> Og velkomstturneringen her>>>>

Men det aller viktigste var det sosiale. Trykk "Les mer.." for å se bilder.

Bridge i Kretaveien igjen

Det vare ikke nok til 2 bord 9. februar, men tirsdag 16. blir det spilling.

Møt opp, og si gjerne fra til Arne om du kommer.

Makker ordnes!

Kåre Solibakke - Per Skotheim vann klubbmeisterskapet

Siste spelekveld av årets klubbmeisterskap blei spelt måndag 15. februar. Etter to kveldar var det tett i toppen og mange vinnarkandidatar. Kåre Solibakke og Per Skotheim var ein av kandidatane, og med kveldssiger gjekk dei heilt til topps i samandraget med relativt god margin til Kåre Kristiansen - Olav Monstad på andreplass. Tor Anders Hauge blei nummer tre samanlagt.

Kveldsresultat med spelstensilar

Samanlagt etter tre kveldar, sluttresultat

Neste måndag er det ny simultanturnering.

Vel møtt!

Askerlag til 5. runde i NM

Askerlaget  med Elias Græger, Thorbjørn  Willoch, Pål Harreschau ogTorkild Hagen spilte seg videre med en sterk 145-67 seier over et godt Fredrikstadlag. Finalen nærmer seg. Bare to runder til så....

Finalen i KM lag i gang

 Den første av tre finalekvelder i KM lag ble spilt i går i Larvik. Etter de to kampene ligger Nøtterøy på 3. plass, men det er kort avstand til teten. Dette spillet fra den første kampen hjalp oss til et uavgjort resultat mot Lågen:

  K 9 8 7  
  D 9 6  
  K 5 3  
  D 8 7  
E D 2   Kn 10 4
E Kn 2   K 7 5 4 3
E 8 7 2   Kn 10 6
K 6 3   Kn 4
  6 5 3  
  10 8  
  D 9 4  
  E 10 9 5 2  

Jeg åpnet som vest med 1 ruter, etter 1 hjerter hoppet jeg til 2 NT, og makker la på til 3. Spar syv ut til knekten, hjerter til knekten stakk Nord med damen og fortsatte med kløver dame som han fikk beholde. Ny kløver gikk til esset og den neste til min konge. Jeg innkasserte fire hjerterstikk, og da var stillingen:

  K 9  
  -  
  K 5  
  -  
E D   10
-   -
E 8   Kn 10 3
-   -
  -  
  -  
  D 9 4  
  10  

Jeg spilte ruter til esset, og Nord glemte å avblokkere kongen sin. Dermed ble han spilt inn på den og måtte spille spar opp i saks. 10 imp til oss da kontrakten var 4 hjerter med en bet ved det andre bordet.

Undervising i vårsemesteret

I dag starter undervisningen i vårsemesteret. I dag og neste tirsdag skal vi ha teori om hvordan en skal bedømme en hånds styrke og tilpasning, og de neste gangene skal vi ha praktisk spill. Ett spill pr kveld med meldinger spill og gjennomgang etterpå.