Avansert søk


En appell fra 3.divisjon


Dette spillet har jeg fått av Anders Kristensen og han spør om noen kommentarer. Jeg vet ikke hvilke spillere som var involvert og det spiller heller ingen rolle. Det er noen formelle ting omkring tidspunkt for tilkalling av TD, men det regner jeg med er i orden. I alle fall er det ikke noe å ta opp her.



Du skjønner sikkert hva som har skjedd. Syd har glemt at makkers 2ru viste en svak hånd med hjerter. Øst-Vest gikk en beit i 6kl etter å ha bommet kløveren. Dommen på spillet var kontrakten ble flyttet tilbake til 4rux med 1700 i beit for begge sider.

Jeg har følgende kommentarer og spørsmål.

  • NS har ingenting å komme med. Syd har gjort noe av det mest alvorlige som finnes, nemlig å glemme å alertere en kunstig melding fra makker. Ikke nok med det, så har nord benyttet seg av makkers manglende alert. Han kan vel strengt tatt ikke ta ut 2ru en gang når han har dobbel ruter og makker har bedt om å spille med ruter som trumf. Uttaket i 4hj over 4ru er enda verre. Når han meldte 2hj har han i alle fall vist hånda si.

    4rux med tre stikk er opplagt for NS.
     
  • Er det mulig å endre kontrakten til 2rux? 2ru var sånn sett den siste lovlige meldingen og hadde nord passet ville det blitt sluttkontrakten.
     
  • Jeg stiller meg et spørsmål om ØV også skal få spille mot 4rux. De tok en sjanse når de meldte 6kl og hadde den gått hjem, ville spillet sannsynligvis ikke blitt protestert på. Hva nå om ØV hadde hoppet til 7kl, en kontrakt som aldri kan vinnes. Skulle de fremdeles få endret kontrakten til 4rux, ikke minst med tanke på at 7kl med hjemgang ville vært mer enn 1700 i 4rux.

    Er dette pose og sekk for ØV eller har en "alle" rettigheter når motparten har glemt å alertere?

 

Fint om en av våre dyktige TD'er kan kommentere.

_____________________________________________________________

Vinter 2 Kveld 2

Andre kveld i turneringen vinter 2 ble vunnet i suveren stil av Gerd Marit Harding/Helge Stanghelle med 69,4 foran Martinus Birkelund/Olav Valstad med 53,2. På tredjeplass fulgte Håkon Bogen/Tor Arne Reppen med 52,2.

I sammendraget etter to kvelder har Harding/Stanghelle tatt ledelsen med 122,8 foran Bogen/Reppen med 107,3.

Se alle resultatene under les mer...

Vinter 2 Kveld 1

Vinter 2 Kveld 1 ble vunnet av Kurt O Thomassen-Torgrim Straumbotn med 64,4% På andre fulgte Tor A Reppen-Håkon Bogen med 55,1% og tredjeplassen gikk til Helge Stanghelle-Gerd M Harding med 53,2%

Enkeltkveld 8/2 2016

Klar seier til Magne og Olav A. på spelinga 8/2: 

Nr. Par Poengsum
1 Magne/Olav A. 60,2
2 Kai Henning/Arild 55,4
3 Åsmund/Endre 53,6

 

Ny enkeltkveld komande måndag (15/2).

Manglar du makker så ring Jan Rømmen på telefon 48 14 76 99 eller send SMS. Han vil kople dei som tek kontakt. Dette gjeld også dei som ikkje er medlem i laget, men vil prøve seg ved bridgebordet. Også spelarar frå naboklubbar er velkomne - og same ordninga gjeld for dei.

Vel møtt!

Årsmøte den 28. januar - valg av verv i klubben

På årsmøtet den 28. januar 2016 ble følgende verv tildelt:

Styreleder:.........Odd Roar Reppen

Styremedlem:.....Ståle Einvik

Styremedlem:.....Kolbjørn Løvdahl

Varamedlem.......Freddy Kvalø

Valgkomite:........Sverre Nøstvik og Freddy Kvalø

Revisorer:..........Stig Kvalø og Brynjar Einvik

Pest eller kolera

I England i hine hårde dager sies det å ha levd en knallhard skatteoppkrever som for rundt hos de fattige og krevde inn skatt med følgende befaling: "Betal skatt eller mist hodet!". Skatteoppkreveren het Morton og gikk kanskje rundt med en høygaffel eller lignende som torturredskap; uttrykket Mortons Fork, eller på norsk Mortons gaffel, betyr vel mye det samme som "pest eller kolera" i Norge. Du får et valg mellom to onder.

Som syd i dette spillet har du etter mye møye havnet i 6 spar. Det er vanskelig å temme dette monsteret av ei hånd, men ser du lyst på livet og makker i nord har åpna så er vel ikke lilleslemmen noen dårlig endestasjon. Ut kommer en trumf fra vest:

Ny nyhetsartikkel

Helge og Nils Arne vant i kveld.

Think like Rolf!

Rolf var opptatt av å skryte opp sin mentor etter tirsdagens seier, sannheten er at Rolf egenhendig snudde kampen til sin fordel da han gjorde en mester-vurdering i et internt møte med de som ledet, i nest siste omgang:

Laget til NM finalen tatt ut

Styret - og med godkjennelse fra NBF - har tatt ut laget som skal representerre klubben under NM finalen for klubber som arrangeres på hotell Klubben i Tønsberg 2. - 5. juni 2016.  Vi må si at det er solid erfaring og interesse/vilje disse 3 parene nå går inn i en  periode med forberedelser og opplading:

Christer Heitun - Tore Heitun  /  Arvid Lorentzen - Tor Walle  /  Knut Kjærnsrød - Per Bryde Sundseth

Laget ønskes lykke til med forberedelsene og i finalen.