Avansert søk


Åpenlaget til EM

Åpenlaget til EM

Norsk Bridgeforbund har tatt ut følgende lag til EM for nasjonslag åpen klasse i Budapest, Ungarn 16. – 25. juni 2016.
• Erik Berg, Heimdal BK – Steffen Fredrik Simonsen, Heimdal BK
• Boye Brogeland, Flekkefjord BK – Espen Lindqvist, Klepp BK
• Thomas Charlsen, Bergen Akademiske BK – Thor Erik Hoftaniska, Bergen Akademiske BK
• NPC: Christian Vennerød, Tøffelklubben

Klubbmesterskapet 2016 - Kveld 5 av 6

Femte kveld i årets Klubbmeterskap ble vunnet av Kurt Ellingsen - Arne Tveiten med 664. På de neste plassene kom Rolf Høgåsen - Inger Magnussen med 598 og Ella Holm - Jens Holm med 560.Som kjent er det de fire beste kveldene som er tellende i Klubbmesterskapet. I og med at vi nå har spillt 5 kvelder er det noen som allerede har fått sitt dårligste resultat strøket. Sammenlagt før siste runde leder Kurt Ellingsen - Arne Tveiten med 2521. Rolf Lassen Lersbryggen med 2466 og Roald Haugberg med 2445 kommer på de neste plassene. Komplette resultatlister og spillestensiler finner dere under fanen "Resultater"

NM Klubblag 4 Runde!

Sandefjord BK2 med Espen R. Andersen, Odd Haugland, John Gundersen, Erik Syvertsen og Roar Bredholt er videre til 4. runde og møter Vikersund BK2, ett lag Sandefjord tapte med 1 IMP mot for 2 år siden! Nøtterøy BK med Kjærnsrød, Per Bryde Sundseth, Tor Walle, Verina Dahl og Tor Erik Hermansen møter Hamar BK1 med Lars Eide, Kristian Barstad Ellingsen, Harald Eide, Jan Olav Røseng og Dag Tore Røseng. bliBestBridge med Harald Berre Skjæran, Nils-Otto Eliassen, Ole Kristoffer Kopstad og Tom Johansen tapte mot Arendal BK. Vi ønsker alle lykke til i 4. Runde og venter spent på resultatene denne uka!

Ny nyhetsartikkel

 Terminliste våren 2016 er lagt på ut.

Er blitt en endring, neste Crazy bridge blir fra 11. mars.

3-Divisjon avd. I - Vinnere!

NBF Vestfold gratulerer så mye årets vinnere av 3-divisjon avd. I:

Vinnere ble Arvid Lorentzen, Knut Kjærnsrød, Tor Walle, Per Bryde Sundseth og Kenneth Syversen!!

Kretsen ønsker lykke til i neste års 2. Divisjon.

Resultater finner dere øverst på menyen eller klikk her!!

Brynjar

 Femte kveld av Mot lysere tider ble vunnet av Egil og Brynjar, med Kurt Ove og Håkon på andre plass.

Sammenlagt leder Leif og Jarle, med Ann Karin og Bjørn på andre plass.                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Torsdag 11.02.16 er det årsmøte i Båsmo BK. Oppstart 17.30

 

 

Klubbmesterskapet 2016 sluttresultat

1)  Peder Scheie - Christian Scheie                       284,1  %

2)  Marius Haga - Marcus Scheie                            275,1

3)  Nils Kaltenborn - Steinar Groland                     267.3

4)  Henrik Thuroczy - Fabian Thuroczy                  264,5

5)  Arne Stenersen - diverse                                  244

6)  Gøran Birkenes - Bjørn Bergersen                    234,7

7)  Erik Martinsen - Arild Mentzoni                         221

 

 

Vellykket kurshelg!

Vi hadde ei svært vellykka kurshelg i Jordet og Heggeriset i helga. På søndag var vi hele 9 kursdeltagere, en god blanding av helt ferske til noen som ville ha litt påfyll av bridgekunnskap.

På lørdag kjørte vi i gang med et opplegg som kalles Lynbridge. Det er en forenkla form for bridge der blant annet meldeboksen er kutta ut, men elementer som poengtelling, scoring og bruk av blindemann er ivaretatt. Det fine er at det er kort vei fra teori til spilling, noe som tradisjonelt har vært en utfordring for å fenge kursdeltagere tidlig. Etter et par timer introduserte vi også meldeboksen.

På søndag hadde vi lagt klar en del spill med 1NT-åpninger, og overføringer og stayman. Forbundets kursopplegg er veldig elementært, og baserer seg mest mulig på naturlige meldinger, også etter 1NT-åpning. Våre erfaringer er at de aller fleste kursdeltagere greit forstår hensikten bak både overføring og stayman tidlig.

Etterhvert ønsket kursdeltagerne å spille "free-style", noe som fungerte helt greit med litt veiledning rundt bordet. Kursdeltagere med en viss bakgrunn fra kortspill som Amerikaner og Whist vil fint kunne spille fritt tidlig. Kanskje har vi en tendens til å vanskeliggjøre bridge mer enn nødvendig, spillet handler jo i korte trekk om å melde stikk, finne trumf og å spille det hjem (eller ikke?).

Den tøffe veien videre er å få med seg folk til klubben. Frank vil ta seg av de helt ferske fremover, fire av kursdeltagerne spiller regelmessig også nå. Vi også har én ny spiller som kan bridge fra før og som har lyst til å være med i klubben, men som foreløpig ikke har noen makker. En god start for nye bridgespillere er når mer drevne spillere tar ansvar og spiller med disse over flere kvelder. Da rekker man å bli kjent, kan gjøre litt systemavtaler og kanskje ha spesielle ting man har fokus på.

På bildet ser vi helgas kursdeltagere i aksjon, kanskje er det noen kjente fjes?