Avansert søk


Onsdag 3. februar.

Bjørn Sverre og Hans klart best på onsdagens klubbkveld. I disse trange tider må vi vel si oss gledelig fornøyd med 8 par på startstreken

Ny nyhetsartikkel

Helga 30. og 31.januar ble 2.helg i 3. og 4.divisjon spilt.

4.divisjon:

Snåsa tok en oppskriftsmessig seier, og rykker opp til 3.divisjon. På laget spilte Jørn Arild Ringseth, Håkon Kippe, Petter Eide, Kristoffer Hegge og Per Gunnar Hegge. Kretsen gratulerer.

 

3.divisjon:

Fem lag fra kretsen deltok, med to lag som spilte i Mo, og tre som reiste til Trondheim. Begge lagene klarte seg i Mo, etter ei litt svak første helg. Lag Staven imponerte siste helg, og tok en pen femteplass, bare et stikk unna tredjeplass. Lag Kjønnøy havnet på sjetteplass.

I Trondheim berget bare et av de tre lagene som deltok. Etter ei dårlig første helg, var marginene på riktig side siste helg, og lag Daling tok en sjetteplass. Lag Dahlen havnet på den sure åttendeplassen, og var nok bare et spill unna å berge. Lag Mediaa hadde en tung start, og ble tidlig liggende langt etter, og havnet dermed sist i avdelingen.

Neste sesong er fire lag fra kretsen i 3.divisjon, om ikke enkelte lag trekker seg, eller om ett av de to lagene fra kretsen som spiller i 2.divisjon ikke klarer å holde seg der. Nord-Trøndelag Bridgekrets ønsker at klubber og lag i kretsen mobiliserer, og spiller mer lagspilling. Lag er interessant og artig. Arranger lagturneringer i klubben, eller tren privat. Dette må nok til. Med ti eller flere lag i 4.divisjon, vil to lag rykke opp. Dette må være målet for neste sesong.

Resultatlinker: 

3.divisjon avdeling C

3.divisjon avdeling D

4.divisjon

 

Det er vel ikke 1.april enda?


men denne linken fikk jeg i dag fra Baard Olav Aasan. (Trykk på bildet for å lese artikkelen)

I Thailand straffes kanskje utspill utenfor tur med flere tusen bath i bot? Hvis vi tenker på spillet der Nord benyttet seg av UI når makker ikke alerterte 2ru, skal han være glad for at det skjedde i Norge. Andre steder hadde det vel blitt ubetinget straff?

_____________________________________________________

Årsmøte 17. februar

Vi gjennomfører Årsmøte i Søm Bk onsdag 17/2 kl. 18.00 (Spilling etter vi er ferdig).
Har noen forslag som skal behandles på Årsmøtet, må disse være avlevert til Per innen onsdag 10/2.

Så starter februar-turneringen 3/2, med nye barometer-kvelder.
Velkommen til alle, også enkeltkvelder er mulig.

Klubbmesterskapet 3. omgang

 

Plass Navn Gj.snitt med én omgang strøket
1 Svein Ove og Geir S 61,1
2 Arne Kristian-Kåre 58,9
3 Odd Harald og Geir M 58,3
4 Odd Helge-Helge Egil 57,7
5 Rolf og Svein Magnus 50,8
6 Kjetil og Sigurd 50,7
7 Juul og Steinar 50,3
8 Jo-Gaute og Frank 50,2
9 Vidar og Randi 47,4
10 Bjarne og Knut 44,6
11 Trine og Hilda 40,8
12 Terje og Sven 39,2
13 Solveig og Gunnlaug 36,8

Svein Ove og Geir lot til å gå på vannet på tirsdag og innkasserte en formidabel seier på over 70%, noe som førte dem rett i tet i klubbmesterskapet. Gutta som vanligvis ikke kan få reist fra spillokalet fort nok hang nå på samfunnshusplassen utover de sene nattetimer og prata bridge. Det kjemper fire par i tet, og er utrolig jevnt rundt middels. Det kan fort snu i bridge, så er det bare å henge med!

 

 

 

Stian og Odd vant vinterturneringen mot Galleberg

 Stian og Odd vant vinterturneringen mot Galleberg ved å vinne de 2 første kveldene og komme på 2. plass siste kveld. De hadde over 60% i snitt.

Se http://bridge.no/var/ruter/html/0726/2016-01-26-3-3.htm for resultatene.

Kristiansands BK tildelt finalen i NM-Par 2016

Kristiansands BK tildelt finalen i NM-Par 2016

To klubber søkte om å få arrangere finalen i NM-Par 2016; Lyngdal BK og Kristiansands BK. 

Årsmøte 2015 avholdes kl 18.30 torsdag 4. februar

Årsmøte i Holmestrand BK avholdes kl. 18.30 torsdag 4. februar.

Årsmøtet avsluttes med 1. kveld i februar-månedsturneringen.