Avansert søk


Anita droppet bryllupsreisen, valgte SM istedenfor

 

Roger og Elisabeth mot Oddrun og Per Gøran

 

Oppstartturneringen 14.01.14

 

ble vunnet av Tangen-Amdal, nr. 2 ble Tollan-Enga og nr. 3 ble Vanvik-Pedersen.

Bedre lykke neste gang til alle oss andre!

 

Ola Granøien, mer opptatt av fotografen enn korta

 

Daniel og Anne Marie vann 3.Kveld av vintertureneringa 27.01.14!!

Storformen er i anmarsj til Km-mix!

Magne og formannen måtte ta til takke med 2.plass

Kanskje Norges eldste student, Aage er i farta

 

Rekrutt 2014

index.jpg25 par deltok 2. spillekveld av Rekrutten 2014 i Sortland BK. Turneringen er delt i 2 puljer. En rekrutteringspulje for nykommerne og en mesterpulje for de som har spilt bridge en stund.

Mesterpulja ble vunnet av Jon Petter Arntzen - Lars Dragland foran Øystein Johnsen - Lars Kvalmo på andre og Håkon Arild Bergsrud - Sigve Alf Smørdal på tredje.

Rekrutt pulja ble vunnet av Rolf Jostein Lehn - Irene Dragland foran Brynjulf Madsen - Elly Sørdahl på andre og Arnt Ivar Arntsen - Rita Skimten på tredje.

Resultater Mester, Rekrutt Resultater kan også leses på Kretsens hjemmeside

 

3. og 4.divisjon ferdig, pluss landslagsspillerne får ordet

3. og 4.divisjon ferdig, pluss landslagsspillerne får ordet

 

 ________________________________________________________________________________________________

Som jeg sa for noen dager siden, så er det bredden som skaper eliten. Derfor er Seriemesterskapet for tredje og fjerde divisjon et viktig arrangement. Jeg har ingen tall på hvor mange lag som deltar i år i forhold til de siste årene, men alle klubber og kretser har en viktig jobb å gjøre når det gjelder å oppfordre sine medlemmer til å delta. Det samme gjelder NM klubber hvor jeg vet at deltakelsen er på jevn vei nedover.

Harald Skjæran kommer til å legge ut resultater forløpende etter hvert som de tikker inn. Jeg tipper de kommer her på

 RESULTATENE I SERIEMESTERSKAPET - ALLE DIVISJONER


Velkommen til å sende inn både bilder og spill fra helga. Det gjelder alle puljer. Karl Olav Hansen har sendt meg bilder fra Vest-Agder sin 4.divisjonspulje. Under  vinnerne fra Mandal, Erik Jørgensen, Siri Gro Drivdal, Per Arvid Nilsen og Arnt Leirkjær.

 



Kristoffer Hegge sender bilde av vinnerne i Nord-Trødelags-puljene.


Hei Snurr

Sender bilder av vinnerne i 3. og 4.divisjon i Nord-Trøndelag

4.div: Namsos BK. Magnus Staven, Olav Hojem, Kjell Moen, Per Spillum, Anders Svare og Oddbjørn Dyrkorn spilte også på dette laget, men spilte kun den første helga, derfor bare de 4 på bildet.
 
3.div: Namsos BK: Knute Storeide, Espen Flått, Robert Althe og Per Arne Flått
 







Landslagstroppene


Jeg har sendt en mail til alle de syv parene som danner troppen i åpent  for 2014. Der har jeg stilt dem noen få spørsmål og jeg håper det tikker inn svar i løpet av et par dager. Da skal jeg dele med dere alle. Tidligere har jeg bedt Christian Vennerød om en kommentar til hvorfor akkurat disse syv parene ble med videre. Vi får se...

Det var uansett ingen bomber i noen av lagene. Jeg hadde trodd at Sam Inge Høyland fikk "belønning" på en eller annen måte for sine sterke resultater både i år og de siste årene. Det kan oppleves litt umulig å komme med i troppen når det ikke hans resultater er gode nok. Jeg mener slettes ikke at Sam Inge bør inn på landslaget sånn uten videre, men Vennerød hadde kunne (etter min mening) gitt et signal om at det er viktig å prestere godt i nasjonale turneringer. For alt jeg vet, kan de to ha vært i samtale med hverandre og at det er gitt gode begrunnelser for at ting er litt som de er.

Tormod Røren har tatt ut en spennende dametropp, der jeg mener det er litt mer opplagt hvilke par som kommer til å få reise til Kroatia. Et lite intervju med Tormod kommer snart.
Lars Eide har tatt ut enkeltspillere og ikke par til sin tropp. Det har sikkert noe med at han ikke er sikker på hvilke kombinasjoner som vil prestere best. Det samme med jentene.

Jeg har ikke blitt fortalt når lagene taes ut. Hvis jeg har forstått noe av begrunnelsen med landslagssamlingene, har alle kapteinene klart å skape stor interesse for samlingen i Lyngdal. Først er det divisjon neste helg og et par helger etterpå bør de aller, aller fleste som er de enkelte troppene pile til Lyngdal for å si at "Hallo, se på oss!!". Mange av de uttatte har allerede annonsert at de kommer dit. Der er det turneringer hvor alle kan møte landslagsspillerene. Se mer info på LIVE-Magazinet.
  



     Thomas og Tor Erik er med i troppen og er sikkert spent på om det blir tur til EM i sommer..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finn Erik Berg - Lars Håvard Gran vant Vinterturneringen 2014

Einar of Erling ledet med 10 poeng foran de 3 siste rundene, men med 6 poeng tap i innbyrdes oppgjør sikret Finn Erik  og Lars Håvard turneringsseier med rundetopp i omgangens siste runde- Lenge ledende Einar og Erling måtte dermed se seg slått med marginale 2 poeng mens Jan og Robert beholdt 3. plassen og ble med det beste Holmestrandspar.

Klikk her for å komme til siste omgangs spill.

 

Anniken og Dag mot Geir og makker