Avansert søk


MP treff - 2010

 
6. desember arrangerer vi MP - treff i klubben. Det blir spilt fasitspill, og resultatene blir sammenlignet med hele landet. 
 
Det blir spilt 27 spill, så vi er ferdige litt senere enn vanlig.
 

 

Resultater: var/fckeditor/bakbk/file/ResultatskjemaMP2010bak.pdf

For resultater på landsbasis, følg med på forbundet sine sider bridge.no

Fadderturnering i Mo BK

Mo BK holder kurs for nybegynnere i høst, og har blant annet hatt fire ungdommer fra Båsmo Ungdomsskole på kurset. Guttene har nå deltatt på to klubbkvelder med gode resultater. Klubbens mest erfarne spillere er faddere. Se bilder på neste side.

Invitasjon til Nærøygrangen

Klikk på linken under for å se invitasjon til Nærøygrangen lørdag 4. desember!

INVITASJON

Koppangcupen 2010

Da ble det arrangert Koppangcup , den samlet 21 par til en hyggelig dag på Øiseht hotell. Arrangementet gikk knirkefritt under ledelse av Per Gunnar Berger.  Vinnerene dette året kom fra Tynset etter at de hadde ledet i 20 av de 21 rundene, det ble Borger Lunheim _ Eivind Moen som vant før Jørgen Petter Nermo - Stig Vestveit som tok sølvet og på 3 fulgte Kåre Holsetstuen - Reidar Bårseth fra Berkåk/ Melhus. Fullstendig resultatliste ligger under hjemmesiden til Rendalen BK ,eller trykk les mer.

Resultater 30 November

12 bord på en kald novemberkveld, samt at 2 bord var opptatt med NM 2. Runde. Vårt lag med Bente, Bjørn, Egil og Stig Arne var ikke levnet store mulighetene mot et av Romerikes beste lag. Jessheim vant kampen klart. Ski hadde lånt våre lokaler for å spille sin 2 runde kamp mot Askim. Her ble Askim for sterke og går inn i cupens 3 runde. I dagens Monrad så satt Geir Liabø og Lars Erik på bord 1 hele kvelden. Likevel så var det ikke en klar seier. Per og Dag scoret også over 61% score, som normalt holder til seier når det er 24 par med. Likevel så  var de 10 poeng bak Geir og Lars Erik. John og Toralv hadde også en bra score, og 2 runder før slutt så lå de kun 1 poeng bak 1. plassen. Siste premie gikk til Jack Willy og Rune. Resultatlisten

Rett skal vere rett

Kveldens store høgdepunktet for mange er komen på mandagsbridgen. Trekning av to vinflasker.

Petter (høgtidsstemt):

...og kveldens siste vinflaske havner dermed i Langevågen.

Gunnar:

Den kjem neppe lengre enn til Spjelkavika

TV2s parodi på VGs reklame om bridge

Vi har vært så heldig at vi har fått opptaket til parodien på VGs reklame om bridgespalten og må dermed få rekke en stor takk til:

Sendingen inneholder intervju med Martin Andresen om hans kontrakt med Stabæk der han har lov til å ta seg fri for å spille bridge.

 

TV2s parodi på VGs reklame om bridge

This text will be replaced

 

KM 5. runde

Varierende resultater denne gang. I A-Puljen så ledet igjen Kolbotn BK etter 1 halvrunde. 15 poengs ledelse ble skrumpet in til en 3 poengs seier, som kun holdt til 15-15 mot et toppet Askim lag. Askim er et av topplagene, så resutatet er bra, men en større seier var innen rekkevidde. Kjell Johnny, som skulle være reserve har spilt alle kampene, og er beste mann på laget i henhold til butler. Bra innsats. Laget har 2 lag bak seg, og trenger å passere et lag til.

I C-pulja så var det prestisje oppgjør mellom Kolbotn BK5 og Kolbotn BK6, som var de lagene som lå best ann av Kolbotn lagene. I henhold til resulatlisten så vant Kolbotn BK5 17-13 oer Kolbotn BK6. Laget til Bente passerte dermed laget til Enar og Gerd. Her var det blitt noen rokkeringer mellom lagene.

Kolbotn BK2 som hadde en kollaps i foriige runde klarte ikke å vinne denne gangen heller. Tap 10-20 mot Nesodden BK4. Laget til Elisabeth og Hege må nå begynne å vinne igjen.

Kolbotn BK3 vant klar innbyrdes oppgjør mot Brinks drømmelag 24-6 ble sluttresultatet. Kolbotn BK 4 fikk også en storseier mot Ås. 24-6 ble sluttresultatet og laget er nå i ryggen på Kolbotn BK5 og 6.

I henold til butler så virker det som om Stig Arne og Egil, samt Bjørn og Bente er i storform. De er helt der oppe blant de som har spilt best. Dette virker bra for 2 runde i NM.